Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: evenemangtävlingarutställningar
Läst 1084 ggr
Roca
0

Peters bilder från IPMS Open

Kom hem från huvudsta'n i natt och la upp lite bilder på ett webbalbum; hoppas det funkar!

Bilder Open

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

StefanW
0

Strålande! Det fungerar utmärkt. Tack för att du ville dela med dig av bilderna!

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Mycket fina bilder! Tack Peter!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

felle-j
0

Jag önskar nu att jag hade varit där. Fina bilder.

Felix

ElLobo
0

Härligt! Tack för bilderna!

Roca
0

Tack ska ni ha och varsågod!

Jag hann bara vara där i ungefär 3,5 timmar innan jag fick lov att åka in till Cityterminalen igen och ta bussen norrut, men nog hann jag med att detaljstudera en hel del modeller!

En favorit är nog Caravellen i 1/72 med den unika markutrustningen - Volvo TL 11 eller TL 12, Startbil 953! Den kommer från Apron Models och är väl inte helt lätt att få tag i.

En annan höjdpunkt var när man närmade sig tidningen Allt om Hobbys bord i utställningshallen, och fick syn på en kartong med gamla modellbyggsatser som hade kommit fram och allt var till salu - mest Heller och KP, t.ex. Hellers MD 450 Ouragan, Messerschmitt Bf 108 i civilmärkning, Caudron C.635 Simoun, den franska Vampire-varianten SNCASE SE535 Mistral…skick? MIB, plasten ej ens bruten! Pris? 50 kr styck! Ojoj, jag som redan hade handlat så pass mycket..jag skyndade mig och nappade åt mig en Heller Curtiss Hawk 75.A3 och en KP Avia C-2 (Arado Ar 96)! Ouragan och den civila 108:an hade också varit kul, men de försvann snabbt Flört

Sen så träffade jag och pratade med Orso en stund, trevligt att träffas. Och hejade på Proosen också! CCM Open tyckte jag var kul att kolla in, med likbilen med kistan som kom ut genom bakluckan som personlig favorit, förutom PonCars snygga Merca förstås!! Dig såg jag dock inte till, däremot tror jag väl att jag skymtade både Leopold och AlliN?! Jag känner er ju inte men har sett er på bild från byggmöten och sånt. Efter ytterligare inköp var det så dags att anteäda resan hem, nöjd med att äntligen ha kommit iväg på ett sånt här kul arrangemang, om än kort för min del.

WildeSau
0

#5 Tack för bilderna, Peter!

Verkar som om du bara roffade åt dig nitlotterna i den där lådan.. Flört

SNCASE Mistral i original Hellerkartong hade varit fint i min samling.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Roca
0

#6.1: varsågod Janne!

#6.2: Hrm hrm ja, rent samlarmässigt och kanske inte heller byggmässigt var de kanske inga rariteter direkt de jag la vantarna på; jag var för långsam helt enkelt Flört , det blev ett enormt sug! Men men, jag har ju redan Ouragan och Bf 109 B/C i de gamla fina svarta kartongerna…Tungan ute Fast Ouraganen har jag öppnat, och tänker faktiskt bygga den också!! Sen tänkte jag att Avia C-2:an kunde bli ett fint komplement till min S-99, S-199, kanske en S-92:a, så får jag en liten tjecksamling!