Äntligen hemma
Har haft 4 tuffa dagar,jobbat som aldrig förr,skottat snö från tag.
Det var kallt,tungt,blöt,tufft,jobbig mm,har skavsår på fötter,ont i ryggen,ja nu klagar jag som en kärring ju men men.11 tittar om dan,o det ösregnade igår.var i nån samhälle som heter hulte,i småland,företagen Stora Enso,taket var ca som 6 fottbollsplaner.men bra betalt,200kr/h plus traktamentet + betalt hotell.
helt enkelt är jag helt slut i kroppen…..
sani
p
men fy vad skönt att komma ut o jobba lite aif…känna att man gör nåt nytta.
www.bosnafly.n.nu

Blir det mer jobb eller var det tillfälligt?
Stefan - Modellbyggare

Skönt att vara hemma då! Inget kul att hålla på när det regnar, men det måste ju göras. Själv har jag skottat här hemma både på tomten och lite på taken, men det kommer ju bara mer snö när man vänder ryggen till.
#1 vet ej ska på möte imon igen,hoppas det men skönt att vila en dag.
#2 inget kul men som sagt det måste göras..o värst är ju blötsnö,väger massor
www.bosnafly.n.nu

Hos SMHI uppger man att nyfallen torr nysnö har en densitet av mellan 30-100 kg/m3, medan vårsnö ligger på 400 kg/m3. Komprimerad blöt snö kan väga upp till 500 kg/m3.
Så det är en väsentlig skillnad på att skotta lite nysnö eller att skottan undan den snö som ligger nu. Något som bl a du har känt.
#4 JA det har jag fått känna på ordentligt…..fötterna värker ordentligt o bena,ryggen försökte jag spara på o verkar ha lycksats med det..
www.bosnafly.n.nu

Det är bara vad du tror! Här har kommit en tre centimeter snö nu under de senaste timmarna, så nog borde något ha hamnat hos dig också. Och det kommer fortfarande lite. Eller slutar det snöa strax innan Fanthyttan tror du? Med massor av snö i Guldsmedshyttan! 
nu när jag är uppvärmd,betala 200kr timmen resa övernattning så kommer jag,eller en stor hög med modeller kan jag ta istället
,men då får jag fundera på vad jag ska säga hemma till regeringen…
www.bosnafly.n.nu

I går var jag upp på karport taket för att hjälpa pappa att skotta ner ca 70 cm blötsnö men det är ingeting jämfört med det du får skotta. Nu under dagen har det varit snöstorm här i uppsala och det har kommit ungefär 15cm ny snö så snart om det fortsätter så här får man nog gå upp på taket igen.
Felix

Våran lilla väg hade blåst igen så mycket att min mamma körde fast mitt på vägen på grund av all snö som hade blåst in på vägen.

#8 Av någon anledning så brukar det vara så. Det har kommit lite grann men inte mycket. Och svaga vindar. Det kommer alltid mer runt Linde än vad det gör här i stan.

#9 Det är nog lika bra att fastghetsägaren får ta hand om drivorna på taket. Men har du vägarna förbi så kan du alltid titta in på lite fika.
#13 ska försöka hålla mig på hemmatrakter,var lite jobbigt utan ungar i tre dygn…men tack för erbjudandet
sani
www.bosnafly.n.nu

#8 Ja allting landar nog här…
Har fått ca 30 centimeter snö på några dagar här…
Var faaaan är våren ???????????????????????????????????????
#15 våren är en bra bit i framtiden verkar det som…..
www.bosnafly.n.nu
Ja här i Nyköping började jag precis få lite hopp om våren när det var 3- 4 plusgrader och dagsmeja häromdan. Men säg den lycka som varar… Idag på hemväg från jobbet hård blåst, 2 - 3 minus och bara vräkte ner nåt slags snösörja omväxlande med "småspik" i frusen form. Ska imorrn köra upp till Stockholm. Jippiii!!
PonCar… När du endå har vägarna förbi Stockholm, så kan du ju alltid svänga förbi och hjälpa mej med våra tack. Dock är dom 2 taken 9 våningar upp. Måste ju säga att det blir en riktig duns när man släpper 10-15 kilos isflak från den höjden 
Älskar våran fastighetsskötare som nu ligger i Thailand på stranden och har det skönt. Och som bara dumpar över allt på mej 

Det lät som mycket slit det där Sani, men kul att du har fått jobb! Det enda jag verkligen måste skotta just nu är parkeringsfickan för bilen, som jag i och för sig tycker våran vaktis eller nån av alla dessa traktorer han hyr in skulle kunna raka av…nåja, kul för barnen att hjälpa till att skotta i alla fall, man får se det så!
I övrigt så tycks snöfallet aldrig ta slut här uppe heller, bara vräker ner mest hela tiden.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus