Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 607 ggr
AChristian
0

Barnbarn och plastmodeller

Hej därute! Det var ett tag sen!

Har ett barnbarn på 7 år som har kollat in mina modeller (både trä och plast) och tycker att dom är väldigt fina (i ett barns ögon). Han vill att vi skall bygga en plastmodell tillsammans, ett flygplan. Men jag har ingen aning om vilket jag skall välja (hans föräldrar betalar så det finns inga prisgränser). Vet ni någon modell som är relativt lättbyggd, men som ändå ser spännande ut? Kanske en med fyra motorer och som ser bra ut utan en massa färg?

Själv vill jag att vi skall bygga en båt tillsammans men han får bestämma.

Vad säger ni?

Mvh/Christian

denstore
0

Har inte kostnaden nogån egentlig betydelse, så skulle jag vilja säga att Tamiyas P-47 i 1/48 är den ideala förstamodellen. Snygg, skojiga dekaler, stor, extremt lättbyggd och lättmålad.

AChristian
0

Tack 2 "denstore". Och var kan man få tag i den, tror du? Vill inte leta ihjäl mig.

Christian

denstore
0

Den finns nog hos de flesta någorlunda välsorterade plastlangare. Den finns garanterat på ModelCraft i Malmö, och sist jag var och drog i hyllorna i leksaksaffären under Malmborgs här i Lund, så fanns den där också.

Är det inte bråttom, så finns den ju att beställa ifrån massvis med välsorterade firmor på nätet.

Här är en trevlig recension:

P-47D av Cleaver

Det räcker nästan med att läsa hans conclusions på slutet.

AChristian
0

Va bra! Tro det eller ej, men skall till ModelCraft i nästa vecka (om inte vintern ställer till det. Bor 10 mil från Mö) i ett annat ärende. Tack för det!

Christian