Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1501 ggr
Hogge38
0

Airfix nya Mig 15

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har just börjat bygga på Airfix nya Mig 15. Jag har målat allt som ska va aluminium med Tamiya sprej. Det har varit en del krititk mot modellen men jag är ingen MIG-expert så jag kan inte kommentera modellens exakthet.

StefanW
0

Rätt vinklar eller antal nitar är viktigt för en del, men det är du själv som sätter ribban för ditt bygge! Flört Skall bli kul att se fortsättningen.

"Build what YOU want, the way YOU want to, and above all, have fun."
- Al Superczynski (1947 - 2007)

Stefan - Modellbyggare

[Hayabusa]
0

Intressant byggsats. Har du köpt den i Sverige? Har inte sett den i butik ännu. Ja, här i Sverige alltså…

/Stefan

Hogge38
0

Jag köpte min på Wentzels Hobby.

Roca
0

Kul! Ska bli intressant att följa ditt Mig-bygge.

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Hogge38
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är den klar! Ännu en kalasbyggsats från Airfix med perfekt passform. Jag valde att bygga en Nordkoreansk maskin med camo. Ovansidan målades med Tamiya XF59 och Gunze 422, undersidan målades Tamiya XF69. Efter ett lager Pledge var det dags för dekalerna, nu har jag lite erfarenhet av airfixdekalerna men helt bra blev det inte. På nästa model ska jag prova Gunze spraylack och använda Mr Softer på dekalerna (Mr Softer löser garanterat upp vattenbaserade lacker) Efter en mörkbrun wash la jag på ett lager halvmatt lack.

ElLobo
0

#5: Grattis! Den ser mycket snygg ut!

[Hayabusa]
0

#5 Mycket snyggt. Måste säga att de här nya Airfixbyggsatserna är bra. Möjligen är panellinjerna något överdrivna, men jag tycker inte att det syns så mycket i verkligheten.

/Stefan

Roca
0

Verkligen snygg!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

[Henke29]
0

Mycke fin Mig Skrattande

Maysula
0

Den Migen kan du vara mycket nöjd med, bland dom finare i 1:72

skalan som jag sett på länge. Med erfarenhet av Airfix gamla mig -15 som bestod av typ 3 delar så är ju detta imponerande bra.

Jag har tittat i en låda och tycker den ser helt ok ut i proportionerna

men jag vet att nån hävdar motsatsen, hur som helst så ser den bra ut färdig.

Thomas

Hogge38
0

Panellinjerna ser grova ut på bilderna men det är för att jag lagt i wash och när man sedan plåtar så gör kontrasten att linjerna ser mycket grövre än de igentligen är. I verkligheten ser det faktiskt bra ut om än något grövre än andra tillverkare. På tal om måtten så är det alltid vanskligt att jämföra med ritningar i tidningar och böcker, vad säger att de i sin tur stämmer? Det ända säkra är väl att jämföra med orginalritningarna?