Min kompressor dök idag.... :-(
Min airbrushkompressor lade av på eftermiddagen idag. Det verkar som en lindning i motorn har gått för den går och ger luft när slangen inte är inkopplad men så fort man håller för det minsta så ändrar den ljud och motorn snurrar inte. Det här en billig en från Jula så det är nog inte mycket att hoppas på…. Någon som har något vettigt till salu som man kan köra inomhus med utan hörselskydd?

Sörjer med dig! Har ingen till salu då jag själv söker efter en ny! 
Stefan - Modellbyggare
Jag köpte mig en sån tamiyas kompressor med sprutan,tycker det funkar fint,låter lite enkel att sköta många fördelar.
ska byta ut sprutan mot en bättre snart så blir den ännu bättre
sani
www.bosnafly.n.nu

Trist!
Alltid tråkigt när sånt händer. Inte billigt heller!

Aj då! himla surt när sådana grejor klappar ihop. Här hemma har jag en liten garagekompressor med 5-liters tank. Ljudnivån är graderad till en 10:a på skilsmässoskalan, och dessutom hoppar kompressorjäkeln omkring under hobbybordet om man inte håller fast den mellan fötterna när man målar. Men snart ska den förvisas ut i förrådet och där användas till däckpumpning osv. Jag har istället slagit på stort och beställt en Euro-Tec 20A från Modellhuset, och troligtvis har Christer den hemma lagom till utställningen i slutet av denna månaden.
Trist…jag har en kompressor som du kan få för 200,- SEK, men då är det hämtning som gäller. Den blir för dyr och tung att skicka, misstänker jag. Jag bor i NV Skåne, så du får funderar på det…
Kompressorn i sig har en lufttank och väsnas & vibrerar mer än lovligt. Nu går den ju inte kontinuerligt utan enbart då lufttanken fylls.
#4 Euro-Tec 20A är en kanonbra kompressor, du blir säkert nöjd. Får man fråga vad du fick betala?
/Stefan
Det sitter inget luftfilter som blivit igensatt av Tamiya färgdamm?
Jag har råkat ut för att min kompressor inte orkade pumpa pga detta. En skyddsmask även så, märkte att det blev tungt att andas genom den.

#5_3 Den hamnade på 3700kr.

Jag har fixat den! Jag rev ner den och provkörde den mer eller mindre isärplockad och det visade sig att axelkopplingen inte var ordentligt åtdragen från fabrik och slirade. Jag var inne på luftfiltret också och gjorde rent det i samma veva. Här ska målas…

Vad bra att det fixade sig!

#8 Grattis! Där sparade du en slant (som kan omsättas till mer plast….)!
Stefan - Modellbyggare

#8 Kul att det löste sig på ett enkelt sätt!
Det var ju skönt att det löste sig utan att du behövde plocka fram stora plånboken.

Grattis!