En spitfire går inför landning
I höstas så gjorde jag en titt-låda med en spitefire som ska landa. Titt-lådan var till ett skolprojekt som kallas bokfynd. Det går ut på att man läser en bok och gör något som har med boken att göra t.ex. en titt-låda, och berättar om boken inför hela klassen.
I bakgrunden så ser man ett flygledartorn och ett par hangarer. Spitfirern är ett Airfix minikit. Det ser kanske ut som om den flyger på riktigt men det är fiskelinor som håller upp den. Bottnen är målad med vattenfärg och på alla sidorna så limmade jag fast ett par papper och målade med vanliga färgpennor på dom.

Hehe coolt! Blir ett helt annat djup i dioramat när man har bakgrund sådär!

snyggt tycker jag
www.bosnafly.n.nu
Häftigt! behövs inte så avancerade grejer för att fixa ett diorama. Kommer ihåg att jag brukade hänga upp modellplan i sytråd i taket/taklampan så att det såg ut som riktiga luftstrider i sovrummet!

Kul ide'.
Snyggt och en bra idé med tittskåp. Men den självklara frågan måste vara, vilken bok var det du hade läst?
Ja det var ju ett nytt sätt att skappa ett diorama
snyggt.
¤5
jag tejpade min uppe i taken o då o då så föll de eller blev nedskjutna heter det…
www.bosnafly.n.nu

tack allesammans.
Boken jag läste heter Luftens härskare skriven av Ulf Nilsson. Det är en bok för barn mellan 10-13 år, men jag tyckte att den var bra.

Snyggt dio! Och dom där små minikits är riktigt fina, har några stycken jag med.
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

#11 #12
Tack, ja boken är intresant. Det är inte bara spitfire det är någon junkers med i boken också.
Fint jobbat! Fortsätt så
.
/Stefan

Grabben har också läst den, rekomenderas till unga bokslukare!
Stefan - Modellbyggare