Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fordon
Läst 3101 ggr
Maysula
0

Corvette -78 . 1:12 . på gång

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan

Håller på med en jänkare i stora skalan, den har fått en sk kamelont färg, läckert men svår att plåta.

Karossen och inredningen är nästan klara, nu börjar

jobbet med motor och chassie.

Thomas

Maysula
0

mer

Maysula
0

mer

Maysula
0

mer

ElLobo
0

Det ser mycket snyggt ut!

bosnafly
0

snyggt,gillar denna bilen..o stor i den skala

www.bosnafly.n.nu

gismo76
0

Ser riktigt snyggt ut Thomas ,,,men vad är det för färg ,,,är den blå eller grön ,,,lila ….svårt att se…

Gismo

Maysula
0

Hejsan Gismo

Ja just det ! alla färger är rätt !! Det är det som är vitsen med kamelont färg , skiftar väldigt beroende på ljuset.

Mest uppfattas den som lila och grön , ibland slår den över i blått.

Det är klart läckrare i verkligheten, svårt som tusan att fota så det blir bra. Jag får nog vänta tills det blir en riktigt klar och fin dag för bättre bilder.

Thomas

sissie
0

Det såg ut som två olika chassin.

schyssta pallbockar! Sådana vill jag också ha. Har du gjort dem själv?Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

gismo76
0

Jag minns en Saab 9-3 här i stan som var målad i någon sådan färg…den skiftade i allt från gult till svart mycket skumt sedan kunde det vara olika nyaner i förhållande till ljuset ute med…

Gismo

StefanW
0

Big is beautiful….

Stefan - Modellbyggare

Maysula
0

Pallbockarna är gamla som gatan, dom följde med nån låda för länge sedan, tyvärr inget minne vilken. Men dom är bra, har dom till

allt möjligt.

Thomas

sissie
0

Snygga var de också. Gav liv till bilderna då det verkligen ser ut som om bilen var på verkstad.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Proosen
0

Det ska bli skoj att se den med egna ögon framöver, kan vara ett elände att fota såna här färger.

Ser jättebra ut Thomas!

Niclas

PonCar
0

Hur läckert som helst! Använder du "riktig" billack eller finns kameleontfärgen speciellt för modellmålning? Apropå Gismos SAAB-minne i #9: Brukar stå precis en sån utanför firman Autolack på Norrköpingsvägen här i Nyköping. Ser den ibland glänsa på stans gator. Inte så att du är Nyköpingsbo möjligen??

Maysula
0

Det här har varit en lack som förr endast ha kunnat gjorts hos

billackerarna. Sen några år finns det ett system som finns på sprayburk. Det är alltså en baskulör därefter effectlacken kallas

"flip-flop" lack sen en klarlack. har funnits i 6-7 olika färger.

Dessa har varit avsett för mc bensintankar och lite mindre föremål.

Att det inte har använts vad jag sett så mycket på modeller beror på

att priset för en omg blir totalt ca 750:-.

Nu har våran lev. Hagman kemi slutat med den så jag köpte en omg. när färghandeln där jag jobbar reade ut den.

En mindre buss tillhörande en billacks firma i Falun har en sån lack,

otroligt häftigt ! Jag är inte Nyköpingsbo utan jag bor i Enviken ett

Rock'n Roll näste 3 mil norr om Falun.

Thomas

PonCar
0

#15: Okej. Finns tydligen fler SAAB-entusiaster som hakat på idén.

[Hayabusa]
0

Snygg ´Vette! Borde vara en Monogrambyggsats, eller? Byggde själv en Monogram-Corvette i skala 1/12 i slutet på 70-talet. Den var gjuten i en härligt lysande orange plast…

Det här med effektlack såg man rätt ofta på 80-talet. Glowble, Mirra och allt vad de kallades. Lackeringar med diverse fält, linjer och motiv. Gärna med målade hjulhus och underrede. Ja, tiderna förändras..Glad

/Stefan

Proosen
0

Det var inte en i 1/8 då?

För precis en sådan byggde jag i forntiden då jag bodde på internat och gick på gymnasiet i Sandviken.

Niclas

[Hayabusa]
0

#18 Hmm…kanske det var? Det är ju ett tag se´n, men minns bara att den var jäkligt stor.

/Stefan

Proosen
0

Den jag byggde var typ 50 cm lång och gjuten i just knallorange plast!

Niclas