Akutbesök
Nån av er har kanske varit med om detta,fick uppleva detta under kvällen.
Fick superlim i båda mina ögon,fråga inte hur,det är idiotisk det vet jag,det bara stänkte från en plastbit rätt i ögon på mig,satt inte så nära heller,tog mig till toa snabbt o sköljde mycket o tog mig till akuten,KÖRDE dessutom,borde kanske ha låtit bli men långt att gå om man ska ta en kvällspromenad.kom hem precis,de skrapade bord de som fanns kvar o fick antibiotika o det värker i mina ögon,så bygga blir det inte mer ikväll.
www.bosnafly.n.nu

Det lät inget vidare. En tröst i bedrövelsen är att småsår i ögonen läker fort. Jag råkade ut för en skivsprängning med en vinkelslip en gång och fick en pytteliten bit innanför skyddsglasögonen och den fastnade givetvis i hornhinnan. Jag ägnade halva den dagen åt Sahlgrenskas akutmottagning… Efter ett par dagar kändes inget längre så krya på dig.
Aj som F ! Låter ju inte som en höjdar ide kanske 
Tur att det inte gick värre i varje fall. Själv har man ju glasögon som antagligen skulle stoppa något sånt. Men man vet ju aldrig 
Krya på dej och vila ögonen nu.

Det lät inget bra! Och inget kul! Krya på dig och låt ögonen vila.

#1 läker fort gör det men kan även lämna ärr på ögat. Sprängde stenar i elden när jag var liten och fick en explosion som hamnade lite här och där i ansiktet och fick en del i ögat så har ärret kvar.
Tur det gick bra iaf Bosnafly, maximal otur måste du ha haft iaf.

Jojo, min allmänna aversion mot superlim har sina fördelar iofs använder jag glasögon så jag skulle nog klara mig i alla fall men man vet aldrig, bra att du kom lyckligt till akuten med det där i ögona. Krya på dig! värkande ögon är inget man önskar sig.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Fy attan!
Krya på dig och hoppas du slipper framtida men pga. det här!
Ögonen har jag klarat hittills, men jag har limmat fast mig själv i golvet en gång genom att trampa på en tappad superlimtub! Tog lite bökande att komma loss och sedan fick jag karva bort strumpan från foten. Den satt rejält fast kan jag säga!
Niclas

Finns det inte nåt medel som löser upp superlim? har läst det nånstans
Ojdå!
Jag fick själv en gång en 1 cm plast bit i etta öga när jag choppade av taket på en bil. Den for under ögonlocket, jag ståd och sköljde en 15 minuter. Men den kom icke ut, så jag fick plocka ut den med pincett.
Japp visst finns det medel som löser! En del av er kanske tror att man kan använda ricinolja, men det lösar annat men inte lim…
Jag har enprodukt hemma som heter GLUE Buster från den kända firman Delux Materials!!! Köpte den i en R/C affär efter att ha "spilt lite" (1 flaska) superlim på min frus handbroderade julduk hon fått av sin mormor… Funkar riktigt bra faktiskt. Har använd med att ta bort superlim på ets med gott resultat!
//Marcus
¤9 kanske borde man skaffa en sån flaska.
Mina ögon känns bra idag,satt o byggde igår igen efter akutbesöket kunde inte låta bli….ska skaffa mig ett bar skyddsglasögon…
www.bosnafly.n.nu

Aceton funkar också bra för att lösa cyanolim.
¤11 men vill man ha aceton i sina ögon?hur 'r det med T-röd,farligt för ögonen?
www.bosnafly.n.nu
Skulle inte vilja ha det i ögonen.
T-röd är ju träsprit om jag inte missminner mig. Och träsprit blir man blind av. I alla fall om man dricker det.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Fy satan vad otrevligt. Jag skulle fått fullständigt spelet om jag lyckats få lim i ögonen.
Ärligt talat tror jag andra lösningsmedel skulle ställa till lika mycket skador och kanske mer. Det säkraste är helt klart vatten. Det tycker jag mig ha läst på ALLA varningslappar ang skvätt i ögonen. Spola rikligt med vatten.
Hoppas att det löste sig med synen. Krya på dig.
¤14
det verkar som om det har löst sig,jag ser ju,o det värker inte mer.o vatten är klart bäst,det sa läkarn oxå.
www.bosnafly.n.nu
Fy f*n va otrevligt men det är skönt att höra att det går på rätt håll, Sani.
#14 Jo, vatten är väl det eda som gäller att spola med. Det är ju det, i form av en saltlösning, som finns i engångs-spolflaskorna på industrier.
Vilken hemsk händelse, så skönt att sen få läsa #10 och ännu bättre med #15 Hoppas det inte sätter tråkiga spår utan att allt går bra nu.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Huga, Sani det låter inget vidare! Skönt att du är på bättringsvägen. /Peter
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Nu var det ju inte att ha acetonen till ögonen jag avsåg utan att använda det när man håller på som Karl-Robert som slaskar med lim på juldukarna…

#9: Står det något på flaskan om vad det är för något/några ämnen i den?

Snacka om att ha tur i oturen Sani! Skönt att höra att du är på bättringsvägen! Superlim i ögonen ska nog undvikas i det längsta men däremot kan det med framgång användas till andra ställen om man vill ha sig ett gott skratt. Själv har jag en gång för längesedan varit medskyldig till att limma ihop näsborrarna på en sovande kamrat som druckit för mycket starkläsk. Smaklöst skämt men ack så kul.
Skönt att höra att det går åt rätt håll! Som modellbyggare är man ju ganska beroende av dem… Fick för längesen en mikroskopisk stenflisa i ena ögat när jag körde röjsåg. Jo -jag hade skyddsvisir och allt, men nog letade den sig igenom ändå. Gick med klåda i ögat flera dar och det blev bara värre o värre. Till slut fick en polare skjutsa in mig till ögonkliniken på SÖS i Stockholm. Där plockade de ut den med stadig hand (och bra förstoringsglas!). Låg som tur var ganska ytligt och utanför synfältet.
#20 Acceton står det! Snacka om att jag köpt en dyr flaska!
T-röd är inte träsprit utan hederlig etanol, vanlig sprit man dricker… Dock denaturerad!!! Dock blev det fel för något år sedan med Biltemas eller om det var ÖB:s T-röd, flaskorna innehöll metanol som även kallas träsprit och är riktig farligt att få i sig.
Jag själv har fått T-doja i ögonen vid 2 tillfällen (inom loppet av 10 min) och ringde då giftcentralen och de menade på att farligt är det inte, men inte heller nyttigt! Kan skada och torka ur ögonens slemhinnor eller nåt…
Kolsaltslösnining från apoteket är utmärkt att ha hemma för att skölja ur ögon eller tvätta sår från ex. vassa skalpeller!
Värt att tillägga om julduken så berättade min fru att hon slängt den och "tackade" SÅ mycket för hjälpen….
//Marcus

Var biltemas t-röd, dom drog in det för att det dog ett par norskar som "smakat" lite på flaskan.

Låter inget kul Sani,känns inte bra,har själv fått gå o skrapa många gånger grader från ögonen som man fått på jobbet,så det är ingen höjdare det där,lim är nog ännu snuskigare att få i ögonen.

Oooo shit låter inte kul mannen hoppas att det går bra!