Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfigurer
Läst 1785 ggr
Hogge38
0

Airfix 8th Army 1/72

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag fick lite blodad tand av att måla tyskarna så jag sprang och köpte ett annat av mina favoritset från barndomen, denna gång Airfix's klassiska ökenråttor. Jag köpte även en tank för ett ev. diorama. figurerna har fått ett lager polyuretanlack och sedan grundmålats med Vallejo mattvit. Det enda negativa jag kan komma på är att setets enda Bren gunner ligger och krälar på marken. The Bren Gun va ju ett av 2 vk coolaste handeldvapen och borde fått en figur med intressantare pose.

bosnafly
0

snygg,ska bli kul o följa byggandet,bygger själv i samma skala nu o letar efter band till vilket pansar som helst i samma skala

www.bosnafly.n.nu

Hogge38
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ledig och perfekt pysselväder ute så jag målade upp mina ökenråttor. Jag använde Vallejo model color utspädd till en mjölkig konsistens. Till uniformen 819 Iraquian Sand, remmar, väskor 884 Stone Grey, hjälmar och strumpor ? Khaki, vattenflaska och trädetaljer 879 Green Brown, Skor Mörkt rödbrun, vapen 863 Gunmetal. När allt torkat la jag en flödig wash av Liberon Ljus Valnöt Bistrot Lack, utspädd med lacknafta. Jag tyckte dessa blev mycket bättre än mina tyskar som jag tyckte blev för mörka och matta. Jag ska ta och måla upp en ny uppsättning tyskar i ljusare färger nån dag och ge sjutton i att mattlacka dem. Saknas på bilden är liggande Bren gunnern och kulsprutan.

[Hayabusa]
0

Snyggt!

/Stefan