GB 16: Ford Focus Red Bull
Tjusigt bygge Gismo! Den ser mycket snygg ut!
Finns det en byggtråd?
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Tyvärr så var jag lite lat så jag skapade inte någon tråd men skall skärpa mig på Subarun och kawasakin.
GIsmo76
Ja, det vore trevligt då iaf jag tycker att byggbilder är en del av ett gruppbygge!
Ser fram emot det! 
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Mycke snyggt bygge Gismo76 

snyggt bygge har en lika dan som jag nu vill bygga
snyggt bygge. kör en focus själv men tyvärr inte så snygg
#9 Bara gå till närmaste reklamföretag och be dom göra några Redbull dekaler som du kan klistra på lite här och var …Blir kanon vet du
Snyggt som vanligt Gismo
!!
Vad har du använt för färgfabrikat o typ?
#11 Detta är Tamiyas TS-51 Racing Blå jag använt,,,dom hänvisade på dekalerna till TS-50 Subaru Blå men efter att ha jämför mot en Red Bull burk tycker jag den är för ljus. TS-51 är närmas men lite för mörk borde vara lite mera lila för att vara exakt. Hiroboy hade en färg som motsvarade den som används på Red Bulls formel 1 bil gick tyvärr inte att få tag på så jag tog det som var närmast.
La även ett lager med TS-13 Blank lack på för att få mera lyster i den men vet inte om det blev så stor skillnad…

Förbenat snyggt bygge. Kan nog lägga mina alster på hyllan efter att ha sett denna.
#13 Varför säger du så Radlor finns en del saker jag inte än nöjd med även på denna modell. Tyvärr blir jag nog inte nöjd till 100 % någon gång tror jag ,,,men det är träning ,,,,träning ,,,,träning som gör att man blir bättre och bättre ju flera modeller man bygger.
Har nog byggt en bra bit över 200 modeller genom åren många är idag skrot. Men det senaste bara byggt racing .,,,,bla 30 st hojar som du nog sett bilder på här inne… 25 bilar ca.
Så det är bara att bygga på …
Kommer snart bilder på en Subaru Impreza med massor och åter massor med dekaler på den hoppas dom är lika lätta att använda som dom på denna…

Sjukt fin bil Gismo! Om du sätter den på garageuppfarten till sommaren med kort skärpedjup ser den ut some en riktig! 
Gillar speciellt fälgarna som ser riktigt "äkta" ut på nåt vis. Inte för blanka utan helt rätt matta.
Urtjusigt! Häftig färgkombination med det djupblå till de "klatschiga" dekalerna. Har du nåt bra tips var man kan få tag i dekalark med "vanliga" startnummerdekaler (svart siffra på vit cirkelrund botten typ). Gärna lite äldre stuk. Skulle behöva nåt till en gammal BMW 328 anno 1935 som ligger o väntar. Tacksam för tips.
Pontus
Hallå Pontus
Tack för dom vänliga orden. Ja den blev hyfsad tycker jag tyvärr skall det vara lite mera lila för att se ut som den riktiga red bull färgen men fick inte tag på den, Detta är Tamiyas Ts 51 Racing blå den är målad med.
Kolla med Anders på Virago hobby så kan han garanterat hjälpa dig med dekaler till siffrorna han har en hel del sådana saker.
Gismo
Ok. Jag har handlat en hel del modeller av Anders på Virago tidigare och han brukar ju faktiskt kunna fixa fram det mesta. Börjar med att kolla där. Behöver ändå en ljusröd Tamiyaspray till BMW:n och det säljer han ju också.
Ja Anders på Virago är riktigt bra dock kan det ta en stund att få en del saker, men det viktigaste han står för det han lovar. Jag har handlat en del jag med. Träffade honom på Modell Gbg då hade han Tamiyaspray bara höra med honom så fixar han det. Vet inte riktigt hur det är med just Tamiyaspray nu för tiden en del säljer dom ju och en del inte. Bla så tog HLJ bort alla sina från sidan för ett tag sedan.