Årets första klar!
Den här har stått länge och väntat och för två dagar sen tog jag tag i bygget igen. Den blev klar i morse! Började bygga och måla den i Japan runt -99 och den har i stort sett stått sen dess, sen jag fastnade då det var dax för huvudet. Det gjorde nog -06 tror jag och är mitt första försök med olje färger. Det andra är Humbrol. En del är gjort med terpentinutspädd färg.
Det är mitt första försök att måla en figur med skuggor, drybrush och olja. Följde det som står i boken "The System" - Volume I: Figure Painting av Verlinden, bild på den i nästa inlägg.
Kom av mig i målningen, när jag blev "osynkad" i tiden då jag lade undan den, men det blev bra ändå. Tror att det var nåt mer jag tänkte på när det gällde uniformen, men den har jag inte rört sen jag målade den för 10 år sen. Flytvästen hade fått grundfärg redan, i olika omgångar och två olika färger, då jag inte var helt nöjd, den blev Humbrol 24 till slut. Det jag gjorde nu var att göra klar flytvästen, kragområdet och stövlarna, och satte på alla delarna. Jag är sååå nöjd.

Magnus.
Magnus.

#0 Det ser väldigt bra ut. Det måste du vara nöjd med!

Vid knappen, något som inte får glömmas om högre dekoration av samma slag bärs runt halsen…
Inte så bra målat, men det gör inget. Syns knappt, men det skymtar bakom västen och utan den kan inte högsta poäng ges!

Här är en annan som är väldigt fin: http://www.aircraftresourcecenter.com/Fea1/101-200/Fea124_Figure_McIntosh/Fea124vsm.htm

Frukansvärt snyggt bygge Magnus. Jag skickar över lite bilder på svenskt flyg till dig snart.

Grattis till en fin figur!

Nä, åhhh vad söt han är! Och en sån charmig blick skulle du också ha om du just prickat ner din 269e. Ena ögat alltid spejande efter fiender och det andra fixerat i siktet på det som blir nästa markering på ditt sidoroder.
En sista bild, och jag glömde skriva att det är Tamiya, 1/16, Luftwaffe Pilot. En en enkel modell att bygga, väldigt få delar, men den var kul att bygga, framför allt att måla. Det är nog där största delen av jobbet ligger. Det går också att fixa till några detaljer om det finns att få tag på, eller göra själv, som tex bättre axelklaffar med gradbeteckning och bättre Riddarkors med band. Mitt band är gjort i Paint, utskrivet och ditpillat. Det och korset sitter fast med häftmassa.
Nu har jag en japansk pilot också att bygga. Har även Tank crewman och en till 1/16 av Tamiya, och två av Dragon påbörjade att pyssla ihop. Rommel och Patton i 1/25 av Tamiya och en GI 1/16? av Fine Molds har jag med, men när allt det här blir klart vet jag inte.
Bygga lungt där ute!
Magnus.

Tack för era upplyftande kommentarer!
essolube, jag ser fram emot att få dina bilder.

Stiligt värre! Snygg! Den där japanske piloten, är det Tamiya i skala 1/16?
/Stefan
Giftigt snyggt bygge. Köpte den modellen för ett litet tag sedan så det är kul att se hur den "ska" byggas. 

Fräckt med stora gubbar! Grattis till snyggt bygge!

Tackar ännu mer för era ord!
Ja, den japanska piloten är Tamiya 1/16 och aksen ser ut så här:
Det finns en tom dekal som är till för att skriva namnet på piloten på. Förslaget som är med är "Tamiya." Hmm, undrar varför?
Min plan nu är att bygga den och ställa bredvid det tyska ässet. Det kommer att bli såååå koooolt.

Döp honom till Airfix istället… 

Wunderbar! Snygg var han!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Ha! Den var bra! Airfix-san.
#12 Underbart fin figur! Hoppas få se den färdig inom kort (?). Riktigt cool med en A6M2 i bakgrunden…
/Stefan

bosnafly din t-55 blev så bra! häftigt med flaggan.

Ojoj, Stefan, inom kort? Hmm… Skulle ju kunna börja på den redan nu egentligen, men allt det andra då? Vilka dilemman man har som modellbyggare!
En Zero i 1/16 skulle vara rikitgt coolt.
#19 Haha…nä, det är ju så det är. Så många byggsatser att bygga - så lite tid
.
Jo, en Zero i skala 1/16 skulle inte vara dumt. Fast Tamiyas i skala 1/32 respektive 1/48 är inte så pjåkiga de heller.
/Stefan

Det finns en i 1/48 jag skulle vilja ha med 4-5 figurer till, bla en mindre variant av de två som går att få av denna 1/16 pilot om jag minns rätt. En med armarna i kors och den andra med svärdet. På tal om det vet jag inte riktigt vilken jag ska välja! Den med svärdet är ju lite annorlunda…
#21 Stämmer bra, det. Den byggsatsen släpptes 2008 och är suveränt fin. En av de absolut bästa i skala 1/48. Innehåller mycket riktigt 4 stående och 1 sittande figur. Jag har den i bygghögen…rekommenderas varmt.
/Stefan