Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 1126 ggr
essolube
0

Citroen 2 CV.

Äntligen är den klar. Det tog ett år och 2 lådor av samma modell. Jag är inte så van att bygga bilar så jag har tagit den pö om pö mellan en och annan stridsvagn. Jag bifogar två bilder på bilen. Ska bara tillägga att det är en Tamiya 1/24

essolube
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bild nr 1

essolube
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer bild nr 2

Proosen
0

Van eller inte så tycker jag att den här förmedlar känslan av en två-hästars perfekt!

Det ryktas att man testade med BMW's motorcykelboxer under framtagande av 2CV men den ansågs för stark så man byggde en egen maskin istället Skrattande

Niclas

StefanW
0

Älskar den gamla Franska bilen! Så ful att den blir vacker! Skrattande

Fint bygge du har fått till!

Stefan - Modellbyggare

Greenhorn
0

Himla trevlig cittra du byggt!! Glad

essolube
0

För att bara har byggt pansar o flyg så får jag vara nöjd. Jag tackar så mycket.

ElLobo
0

Ett fint bygge!

StefanW
0

Helt klart en maskin man kan tänka sig på byggbordet. Skulle man få tag på Hellers Renault 16 i 1/24 så skulle man bli glad.

Stefan - Modellbyggare

Maysula
0

Strålande Patrik ! Så farligt var det väl inte att bygga civilt Cool

Nu hoppas vi på flera , eller blir det nån bamse Lancaster

möjligen ?

Thomas

essolube
0

Snart Thomas snart…….

PonCar
0

Mycket snygg modell av en kanske något mindre snygg, men desto mer charmig, förlaga! Såg ett dio på CCM open för ett par år sedan med en dito som krockat mot en stolpe.

J35B
0

Åh…en inbiten Citroënälskare som jag blir alldeles tårögd… Så vacker förebild! Och så välbyggd! Fler bilder!!! Merci!!! Vive la France!

Har Hellers dito i bokhyllan, inträngd bland alla flygplan…kanske skulle man bygga en bil för en gångs skull…