Hobbyboss Me163 Komet
Har just färdigställt denna lilla juvel. Inte mycket att säga om själva bygget, bara att sätta ihop. Jag gjorde masker genom att kopiera målningsanvisningen och sedan skar jag ut maskerna i tamiyatejp. Jag målade planet i Gunzefärger enligt bygganvisningen och sedan la jag på ett par lager Pledge. Dekalerna va inga problem men märkena för T-stoff och C-stoff såg underliga ut vid närmare granskning men inget som syns utan förstoringsglas. Ytterligare ett lager Pledge och sedan la jag på en wash av utspädd oljefärg (svart och umbra) och torkade av med en trasa fuktad med lite förtunning. Jag avslutade det hela med ett lager ModelMaster Flat Clear.
Jag har inte jämfört den med några ritningar eller bilder så jag vet inte hur "riktig" den är men jag nöjd med den. Ett billigt snabbygge utan problem. Rek. varmt.
Snygg!
/Stefan

Riktigt snygg!
den var ju kanonfin
www.bosnafly.n.nu
Väldigt fin! Snabbygge??? Kan man inte tro… Hoppas dekalerna för "C-stoff" und "T-stoff" ändå är tillräckligt tydliga så att de som skall tanka maskinen inte fyller i fel hål!!
De här "kometerna" var ju inget mindre än flygande bomber egentligen. Finns en del dokumentära klipp på Youtube att kolla på. Snacka om "Joyride"!

Fin Komet!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Snabbbygge! Hur ser de då ut om du lägger ner tid…? Denna var mycket snygg i mina ögon!
Stefan - Modellbyggare