Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 1083 ggr
Proosen
0

En julgranskula föds!

Nu har det äntligen kommit färg på mitt ägg och en pilot (nåja, delvis i alla fall!) har kommit på plats. Det fick bli en modifierad rallyförare från Tamiya i 1/24 med etsade solbrillor, Shelly Eggbert heter han.

Färgen är PPG billack i den trevliga nyansen Golden Yellow Pearl vänligen skänkt av Roger, lackeringsproffset.

1.jpg picture by proosen

Scallops i röd candy från Tamiyas sprayburkar, urtankad och blåst med sprutan. Silverrandningen är gjord med penna, sk. gel-ink, en packe olika färger på ICA för 40 bagis. Tar en evighet på sig att torka men det funkar ganska bra även om det inte blev perfekt på något vis.

2.jpg picture by proosen

Nu ska jag konstruera en "propeller" som inte syns, bara nästan och en pylon för Mr. Eggbert att runda i sin jakt på en trofé i trakterna av Reno.

Här är Shelly på väg att krypa ned i cockpit…

IMG_5180.jpg picture by proosen

…inte mycket till utsikt väl på plats!

IMG_5178.jpg picture by proosen

IMG_5179.jpg picture by proosen

Niclas

ElLobo
0

Härlig färgkombination! Och härlig färg du fått från Roger, den gillar jag!

johannespanzer
0

Väldigt stilig! Skrattande

Jag föreslår en kon undertill, så kan du ha den som julgransstjärna istället för "bara" kula!

berfrund
0

läcker färg nog går den att hänga i granen alltid.

StefanW
0

Vilken go färg!

Stefan - Modellbyggare

bosnafly
0

härlig modell

www.bosnafly.n.nu

Joppo
0

Kul idé och bra lackering!

PonCar
0

Fantastisk kreation! Satt tidigare o kollade lite filmklipp på Me 163. Det är väl så nära man kan komma denna form med ett riktigt plan? Fast det finns visst nåt amerikanskt försöksprojekt  från 50 - 60-tal med "täcknamn" Goblin (trollet) som kan kandidera också…