Tillverka flagga
Undrar hur man kan göra en egen flaga,i olika skalor,ska ha på en t-55 i skala 1/72,på en typ flaggstång,sen hur gör man en flagga som ligger på en pansar,t ex skrynklig o täcker över en bit av tornet eller nåt,ni förstår nog vad jag menar
sani
www.bosnafly.n.nu
Jag har för mig att en del har använd sig av aningen tunn plastic card som man format under värme eller tunn, typ, blyfolie. Jag vet att Lars Brage, IPMS Göteborg, gjorde en snygg flagga en gång till en ubåt - prova och ställ frågan på IPMS Göteborgs forum!
Saxat från Modellbygge sid 140:
"En flagga på en stridsvagn för identifiering från luften ger färg åt ett diorama. Man har fuktat flaggan med trälim, lagt den på stridsvagnen och låtit den forma sig på plats innan limmet torkat."
"Små flaggor och vimplar kan mycket väl göras av metallfolie, papper eller tunn, uppmjukad plast. Större flaggor tillverkas ofta av tyg."
Är du intresserad Sani så pm:ar jag en scan av sidan.
¤1 o ¤2 tackar för tipsen,har denna boken,ska kolla på sida 140.,skärra ut en bit plastic card låter ju bra o smart,men motivet då?
www.bosnafly.n.nu
#3 Dekal eller måla… Eller vad menar du med motiv? Men sponnys tips låter som det enklaste, så gör man ex. skydd till luftintagen på flygplan, tror man använder sig då av toapapper.
//Marcus