Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfordon
Läst 1435 ggr
[Timtso]
0

Camaro projekt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller på med en chevrolet camaro ss 69 cab just nu så jag tänkte ladda opp lite bilder Skrattande

Chevrolet Small Block me lite större kompressor.

fifo
0

¨snygg motor!

[Timtso]
0

tack!

På samma gång kommer lite av karossen

fifo
0

Det kommer nog att bli en hyfsat fin bil!

[Timtso]
0

Var just och lackade camaron med mörkgrön färg. Kommer att bli riktigt najs.. Kommer bilder så småning om

PonCar
0

Oj, oj det där blir en riktigt "Mean Street Machine"! Vad är det för byggsatsfabrikat?

Pontus

[Timtso]
0

Monogram… Den finns inte någå mer just av denhär modellen eftersom der var min pappa som köpte den på 70-80 talet… Han har många fina bilar ute i garget som väntar på att bli upp byggda igen.

PonCar
0

Aha. Toppen att ha ett helt lager med "renoveringsobjekt" att se fram emot! Har förresten också byggt en Monogram-Camaro på 80-talet. Den var gräddvit i färgen har jag för mig.

[Timtso]
0

Ursäkta kavliten på bilden är inte så bra på att fota. Har målat chassit. Nöjd med resultatet. Syns inte så bra på bilden.

PonCar
0

Färgstarkt!

Proosen
0

Nu får du köra med vita hjulhus och hissad bakvagn så det blir riktigt gammelstuk på den.

Niclas

joelkarl
0

Roligt att se någon bygga som är nästan lika många år som jag.Glad

[Timtso]
0

mmh

[Timtso]
0

Inredningen.. Noter NOS flaskan på "hatthyllan". Kommer bilder senare iadg på den måladekarossen.

[Timtso]
0

Äntligen efter 3½ dags lackande så är det klart!

Så här kommer någon bild!

fifo
0

vacker vacker jag håller mig ennu till min förra kommentar (det blir nog en hyfsat fin bil)

[Timtso]
0

En till

[Timtso]
0

De går sakta framåt :P