Honda S800
Har satt igång med ett Honda bygge och blivit lite fundersam; stämmer det verkligen att motorn skall vara så morder´n? Bilen är från -65 och har som synes trumbromsar runtom.
Motorn verkar ha dubbla övreliggande kamaxlar.
Enligt Wikipedia skall den vara på 791cc.verkar lite avancerat till den lilla volymen?
Kan Tamiya slängt med någon motor som "blivit över"? låter väl inte troligt det heller,,
jo den var ganska avanserad, när jag letade referenser till min så läste jag att den var baserad på en motorcyckel motor, dom brukar vara ganska avancerade. bra byggsats för övrigt, ser bra ut
DOHC-motor enligt denna site
Så dubbla överliggande verkar rätt.
Kul sportvagn detta! Intressant med annorlunda chassie- och motorlösningar. Lycka till!
#2 Har du oxå byggt en likadan?
#5 Tack. Ja den har i alla fall en annorlunda bakvagn/axel-konstruktion.
//Pentti.
#7 Fint bygge!
Jag fick lite problem nu ikväll,,,,: så här kan det gå om man inte lägger en grundfärg först..
påbörjade arbetet med att få till kromlisterna,färgen följde med..
Nu vill jag ha tips på bästa/enklaste sättet att få bort all färg för att börja om från början.
Jag har lagt en lila botten medModelmaster akryl och ovanpå den en röd med Modelmaster enamel.
//Pentti
enamel går lättast bort med ungsrengöring, acrylen kan gå med tröd men jag är inte säker, har inte använt mm akuyl
#9 ok ska prova det, tack för tipset!
//Pentti