Nu är den den klar Ostindiefararen Götheborg

Ett fantastiskt bygge av ett mycket vackert fartyg! Stiligt!
#7 Tackar för det. Finns fler än jag som är uppe så här dags, ville få den klar idag/natt

#10: Jodå, än har jag inte lagt mig.
Det där är ett bygge du kan vara stolt över!
#11 Jag är nöjd, har tagit sin tid men härligt att se när det är klart

Det är bara att ställa sig upp och applodera! Den skall du vara riktigt nöjd med!
Stefan - Modellbyggare

Men, men, men…..var är den lilla champagneflaskan? 
Snyggt jobbat, gillar verkligen vad jag ser. Fortfarande full av beundran över tålamodet vid riggningen.
Så nu när det är ledigt på varvet vad blir det då? Fler fartyg eller något helt annat framöver kanske?
Niclas

Urtjusigt!
Blev ett mycket vackert skepp. Vi får hoppas att du får in den i montern innan den blir dammig.
Törs man fråga lite om montern? Mått och pris är alltid intressant.
Är helt överens med hyllningskören, ett mycket vackert skepp!

Mycket snyggt bygge! Har du byggt segelfartyg i trä förut? Om inte, hur är dina erfarenheter av det här bygget?
#14 Jag tog en kopp kaffe i natt för att fira den blev klar. Har ett projekt som ska in på varvet. En härlig fiskekutter. Bild på den kommer här.
#15 Min förra monter ser du på blue nose bygge. Den här montern blir inte likadan. Äterkommer med mått, pris när jag fått allt från glasmästaren.
17# Har byggt två innan, dom ligger här med, Blue nose och Phatom. Blue nose var mitt första bygge, blev ganska bra den med och jag lärde mig en del såklart. Den här var knepigare i bordläggningen med en hel del basning och trixande. Men helt klart ett trevligt bygge.
Tack alla ni andra, era inlägg inspirerar till mer byggen 
Makalöst vackert modellbygge,hatten av för det /Lennart
Då va skutan på plats i sin monter. Är lite blixtblänk men blev för mörkt utan blixt.
#15 Glaset kostade 500kr, hyllan 120kr. Va inte de lättaste att stå och limma ihop den själv hemma, kunde ju inte vänta tills sonen kom hem och ha honom som hållhjälp, blev att luta glas mot allt va ja kom över, men ihop kom den. Belysningen är från ett av mina akvarier.
Tjusigt!

Snyggt som tusan!
Tackar #21 #22
Ruskigt snyggt!

Mycket vackert skepp du har byggt. Du får ge dej på den övre klassen av billingboats den med Hms Victory nu när varvet är ledigt.. 

#20: Stiligt!

#20 Tack så hjärtligt för info.
Det hela ser mycket trevligt ut. Både båten och montern är fina.
Hur limmade du montern? Använder man silicon, eller finns det annat?

Helt otroligt… Vilket fantastiskt bygge (trots avsaknaden av finska svastikor och vinterkamoflage)!
Jag ger ditt makalösa bygge hela fem (5) frälsarkransar av fem möjliga!
/ GeeKen

Mycket snyggt !

Bara det inte är de där som sjunker du delar ut GeeKen 
Niclas
Otroligt fint, och dessutom lite till-lyxat med en snygg monter!
Den där ska du vara stolt över!
Tack alla för era fina kommenterer.
# 28 Jag kanske skulle vädra den med lite snö och en och annan svastika *S*
# 27 Jag använde silicon, men enbart på de sidor som skulle sitta mot varandra. Har inte siliconat skarvarna på insidan, som man gör på typ akvarium, då det här bygget inte behöver vara vattentätt.
Ett mästerverk , oj så fint
Bjärehalvöns flinkaste fingrar: Hur många har du
?
Mönstrar på o instämmer med dom andra här.
Tjusigt!
#34 JOdå lite flinka är dom väl men dom finns i Falkenberg

Vacker båt 
"den här är en annan, en Airfix"