Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 2004 ggr
BjarneS
0

Opel Olympia 1/35

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Broncos Opel Olympia -37

Det här är en riktigt trevlig liten modell som jag påbörjade under mötet i Gusselhyttan.

BjarneS
0

Fina detaljer på delarna.

BjarneS
0

Åtta delar per hjul, så det blir nästan lika mycket hjulafton som när man bygger stridsvagn.

BjarneS
0

Nu ville jag ha en cabriocoach, så taket fick lite närkontakt med kniven. Bronco kommer att släppa en cabriocoach, men suffletten såg inte bra ut på förhandsbilderna och hål i taken kunde jag ju göra själv.

Här är en sida som förklarar lite om olika karosstyper:[
](Nu ville jag ha en cabriocoach, så taket fick lite närkontakt med kniven. Bronco kommer att släppa en cabriocoach, men suffletten såg inte bra ut på förhandsbilderna och hål i taken kunde jag ju göra själv. Här är en sida som förklarar lite om olika karosstyper: http://svammelsurium.blogg.se/2009/march/karosslara-del-2.html)

http://svammelsurium.blogg.se/2009/march/karosslara-del-2.html

BjarneS
0

Efter lite filande och modifiering av hatthyllan börjar det likna något.

BjarneS
0

I de flesta recentioner har man klagat över att Bronco skickar med resväskor när bakluckan är fastgjuten. Vad man inte förstått är att äldre småbilar inte hade baklucka utan man lastade genom det fällbara bakre ryggstödet. Bronco har gjort ryggstödet fällbart fast instruktionerna säger att man ska limma fast det i golvet, gör inte det.

BjarneS
0

De bakre hjulhusen stämde inte riktigt, så fram med kniven och lite plasticard.

BjarneS
0

De främre hjulhusen stämde inte alls, såg ut som bilen fått moderna innerskärmar. Så de åkte bort helt och hållet och ersattes med plasticard.

BjarneS
0

Handskfacken var för grunda så de borrades ur och gjordes djupare. Här är det vänstra åtgärdat. Instrumenten borrades ur och ersattes med dekaler som satts på plasticard och limmats på plats. Med silvermålad sarg och klarlack ser det riktigt bra ut. Bra blev dock inte bilden på det hela så jag får återkomma med det.

BjarneS
0

Klädsel i bak behövde förlängas ett par millimeter och kederlister har limmats på kanterna, syns dock väldigt dåligt på bilden.

BjarneS
0

Med lite spackel och grundfärg ser det nu ut så här.
Fortsättning följer….

Raldor
0

Ser lika bra ut på bild som det gjorde i verkligheten. Ser fram emot att se den färdig.

StefanW
0

Spännande att följa! Speciellt när man fått se starten "live"Glad

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Ser mycket bra ut Bjarne!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

bosnafly
0

kul bygge verkar detta va

sani

www.bosnafly.n.nu

BjarneS
0

Tack för alla kommentarer.

Här kommer en bild på instrumentbrädan som den ser ut nu. Handskfacken ser ut att vara precis lagom stora att trycka in en snuskburk i.

BjarneS
0

En kul detalj är dekalarket. Bronco har tydligen kopierat rakt av från bilder på nätet, dekal nr1 GRY456 är en svensk Olympia. Har sett exempel på modellbyggare som satt på den dekalen och placerat bilen i ett WW2-diorama.

BjarneS
0

Däcken är som jag tidigare nämnt uppbyggda i flera lager vilket ger ett fint däckmönster.
Förhoppningsvis kommer en ny rapport när jag återvänder till nätet om en vecka…

ElLobo
0

Snyggt Bjarne! Och en klart snygg instrumentbräda! Mycket bättre än byggsatsens original.

BjarneS
0

Tack för det, Vargen

StefanW
0

#16 Vad glada de skall bli om någon upplyser de om det!

Mohoha Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

Mycket snygg panel Bjarne!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Greenhorn
0

Mycket snyggt bygge Bjarne!

JaguarMkVII
0

Jag har sett det där med svenska skyltar i andra byggsatser också. Tamiya har i en Ferrarisats skyltar som har exakt svenskt typsnitt men stolliga bokstäver. Även Revells ljuvliga 1:16 VW har underliga svenska skyltar.