Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1150 ggr
Skunkworks
0

SR-71 Blackbird Dokumentär

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Som man kan antyda av mitt "nick" så är jag intresserad av sk. Black Jets, av dessa kan nämnas U-2, SR-71, F-117 och B-2.

Här är en länk till en dokumentär om just SR-71 Blackbird och dess föregångare A-12 och YF-12…mycket intressant! Tror att det är 7 delar a ca 10min…så ta er tid och njut av lite flyghistoria. (not: Lite kul att se filmklipp från blackbirdens hem…Groom lake test site nevada…aka Area 51.)Skrattande

http://www.youtube.com/watch?v=Ev8Lqm5Ngi8

(hoppas att länken funkar)

/ Skunkis

StefanW
0

Välkommen till klubben (äntligen fler!)! Jag fixar till länken åt dig, samt lägger in den direkt i inlägget! Att det sedan var en svenskättling som var med och ritade planet är ju bara lite kuriåsa…

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Del 2

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Del 3

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Del 4

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Del 5

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Del 6

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Byggde själv klar X-15A-2 för ett litet tag sedan…

Stefan - Modellbyggare

Skunkworks
0

#7: Ser riktigt fin ut…håller själv på med Special Hobbys 1/48 X-15…en relativt fin modell som kräver en hel del jobb.

/ Skunkis

bosnafly
0

har en sr-71 blackbird öve rom du är intresserad,såg dessa filmer innan,kanonbra tycker jag.

www.bosnafly.n.nu

Skunkworks
0

En liten länk med en del nyasläppta bilder på tidigare topphemliga projekt som rör EG&G, Lockheed/Skunkworks, Groom Lake, A-12, SR71, X-15 mm. Här finns mycket coola bilder , fakta mm…om man nu gillar mystiken kring denna topphemliga test anläggning mitt ute i Nevada öknen. (obs…inget UFO-tjaffs ) Skrattande

http://area51specialprojects.com/

StefanW
0

Tackar för länken, det var många bilder att njuta av!

Stefan - Modellbyggare

starhawk
0

#0-6: Ha! jag kände igen den redan på låten, hela filmen ingick i serien Great Planes, jag kommer inte ihåg vilken kanal den gick i men jag tippar att det var Discovery, på den tiden det bara fanns en Discovery-kanal. Det här var det enda avsnitt jag sparade, har sett den åtskilliga gånger. Måste kolla om jag har den kvar i mitt arkiv

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

bosnafly
0

¤12

de hade varit kul om du hade haft kvar den,sen är det ju förbjudet att dela med sig eller?Flört

www.bosnafly.n.nu

starhawk
0

Letade igenom arkivet, uj vad mycket grejs det var här som behöver rensas, där var den, jag har den kvar! och den var mycket riktigt inspelad från Discovery, 47 minuters speltid. Den är ursprungligen inspelad på VHS så kvaliteten är inte den bästa.

bosnafly
0

går det att lägga i i dator?

www.bosnafly.n.nu

starhawk
0

Jag kopierade in den på DVD-spelarens hårddisk för att ta bort eventuell reklam, men den var redan bortrensad. Om den går att lägga i dator? javisst, i läge SLP (lite bättre än VHS-kvalitet) är den på 0,5 GB så den går ledigt in på en CD