Bf 109E - Revell mini 1/144

Kul kul! Den enda injektionsgjutna Emil i den skalan som jag känner till. Ska bli roligt att följa ditt bygge!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Modellen var i stort färdigbyggd, men hade tappat ett propellerblad, som jag iofs trodde att jag visste var det var, men som jag inte alls hittar nu!
Jag hade redan tidigare fyllt igen hålet i ryggen och satt dit en bit plast istället för instrumentpanel!
Fick dock ett litet ryck och satte dit lite plåt mellan ryggåsen och stolen, samt gjorde en stol och en blivande spak!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Kanske jag kan bidra med en propeller, har ju samlat på mig några såna här satser nu. Ska kolla ikväll vad som finns! Snyggt jobbat med cockpit!
Även ett propellerblad tillverkades och sattes på plats!
Fast en hel snygg propeller kanske inte hade skadat! 
Som synes på bilden så hänger ena stabben lite, vilket beror på att jag strulade lite när jag la till stagen som också syns i bild!
Saker å ting blir så ömtåligt i den här skalan!
Ska fixa det, sen är det dags för målning! Inget bestämt schema än och jag har väl i stort bara de medföljande dekalerna!

Inte illa!
Mycket snyggt jobbat Håkan. Jag har nog en hel del dekaler från Sweet-satserna som är ljusår bättre än Revells. Kanske jag kan skiljas från åtminstone några 
Tack Peter! 
Låter trevligt! Hade ju varit kul ifall man kunde göra lite roligare än nån slags generell märkning! Och delkalerna på de här är i stort inte nån höjdare märkte jag på 262an!

Efter att ha placerat alla dessa dekaler på min Mistel-Bf 109, ser jag att jag kan avvara åtminstone de övre vingkorsen, alla stenciler, korsen för flygkroppen och ev. emblem och siffror för en individ, om du vill ha!
Sen är det där ju en Bf 109 F och ditt bygge en E, men kanske man kan hitta nån lämplig individ att bygga. Om du klickar på länken nedan kan du se dekalarket. Det som finns kvar är som sagt alla små stenciler, "vit 7"-markeringen, sido- och övre vingkors samt alla tre gruppemblem ur JG 27 samt det från JG 52. Också 3 av sifferalternativen för Marseilles kärra finns kvar.
Förresten så har jag även ett helt ark med stabsmarkeringar i 1/144, som t.ex. vinklarna, och Gruppesymbolerna som ska sitta efter korset på flygkroppens sida. Om du hittar nåt plan du vill bygga så kan jag skicka även såna.

Just det! Den ser intressant ut, just det där kamouflagemönstret har jag inte provat än. Då så, ska skicka dig dekaler!
Jo, jag tyckte att det kammot såg kul ut! Frågan är ju bara om man får ihop det snyggt i den skalan Värt att prova iaf!
Tack på förhand! 

#15: Det där blir nog bra! Ser ut som du får till det.

Ser bra ut Håkan!
Tack ElLobo och Peter! 

#8 Men har du satt dit stag också! Jaha ja då får jag väl göra det på min också då
Det blir som en dogfight "i det lilla" det här!
PS Dekalerna är på väg ner i ett kuvert just nu!

Ska du scratcha Kopfpanzer också?
förresten, sent omsider, lite info om tropfilter E resp. F;
#19 Jo, det blev ett par stag också! Två små strimlor 0,25mm plast i ungefärlig längd som limmades dit! Attans så ömtåligt lite här och var.
Såg att de kommit lite fel, så jag ska fixa det med!
Kul, ser fram emot dem!
Ska skicka BMWn också!
#20 Jo, det ska väl bli en sån plåt också!
Intressant sida! Bokmärkt! Tack!
Sen får det nog vara färdigscratchat på den här och målning får vidta!
Kanske ska invänta RLM 79 från Sau först!

Ser fint ut Håkan!
Tack Peter! 
Lite försiktigt finslipande på en del ställen, sen så ska den bli klar för primer!