Bra verktyg underlättar!
#3 Exakt 

Alltid kul att få hem nya verktyg! En sådan såg måste jag köpa inom det snaraste.

Bra saker du har köpt ElLobo 
Fina filar Lobo.
Vad kostade de?

Apropå verktyg, ni gamla rävar (och vargar) som varit med ett tag, vad använder ni för verktyg för att applicera modellspackel? Jag har kört med en superbillig brytbladskniv. Det funkar inte tillfredsställande, jag behöver något mycket mer flexigt.

#11: Bl a träpinnarna som används som omrörare hos en del hamburgerställen. 

Det beror på hur stora mängder som ska på, men för det mesta tar jag en klutt spackel på en skiva. Doppar en halvkass pensel i etylacetat och joxar runt i spacklet tills det blir en mer lättflytande sörja som jag kan pensla på där jag vill ha det. Torkar ganska snabbt så man kan bygga upp relativt stora skador ändå.
Annars har jag en sk. målarkniv från Clas Ohlsons, ser ut som en pytteliten mjuk murarslev med långt skaft. Min ser ut som de i mitten på bilden.

Niclas

#12 och #13: Skall anskaffas! Tack för tipsen.

Jag använder mestadels kniven men annars följer det med en liten spade för omrörning till Super-Epoxi limmet som ser ut som en liten spackelspade och fungerar bra till det också (jag har däremot aldrig använt den till limmet)
#13: Dom där målarknivarna har man bara skummat förbi i Classes katalog, kunde nog vara något
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Om du inte vet vad du ska ha sågarna till kan de alltid få ett nytt hem i Dalarna. 
Niclas
#2 Var köpte du sågen?
//pentti
#21 Den påminner väldigt mycket om Trumpeters såg (Art.nr. 9909) jag fick från Hobbybokhandeln. Den innehåller tre olika blad.

#21: Jag har en liknande fast från Tamiya, den köpte jag på Modellhuset Liden.