Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: köpsäljbyt
Läst 825 ggr
bosnafly
0

AKUTBEHOV av helikopterskrot

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

håller på en MI6,saken är säkert  från 60 talet,östtysk kvalitet.har redan använt en del plasticard o massa spackel men så kom rotor fram,men bladen ville inte sitta,limmet höll inte,testade med super lim ännu värre,plasten smälte.snacka om kvalitet.så om nån har rotor,mm så köper jag gärna eller byter mot annat,de är skala 1/100 men testade en rotor från MI17 men den var för liten,så jag hoppas nån har nåt till mig

bilden nedan visar gamla rotor med bladen,som sagt en stor helikopter ca färdigt byggd i skala 1/100 blir den ca 50cm lång,och rotor blir ca 17cm/st

www.bosnafly.n.nu

starhawk
0

Om limfogen inte håller, och nu förutsätter jag att du använder flytande lim - inte kräm, så beror det på dålig kontakt mellan delarna. Detta kan ofta fixas med lite slipande på ytorna. Men ibland går inte det heller och då får man ta till ett lim som fyller ut lite, det kan ibland räcka med krämlim dvs sånt där lim som levereras i tub. I svårare fall får man ta till Epoxilim, i det fallet kan jag rekommendera Rapid Araldite eftersom den inte flyter ut lika mycket som t.ex. Super epoxy. Med lite försiktigt "duttande" kan du säkert få ordning på den där rotorn

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

bosnafly
0

saken är att plaste är väldig känslig,använder revell flytande lim,efter första gången så slippade jag lite för att få bättre yta men det hjälpte inte heller.epoxy låter bra i detta fallet

www.bosnafly.n.nu