Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 1756 ggr
Joppo
0

Kamoflagenät

Hej!

Kollade precis på denna modell på Mig-forumet: länk

På sidan av monstret så hänger det ett kamonät… Nån som har någon idé om hur man kan göra ett sånt? Kanske med gasbinda?

/ Joppo

GeeKen
0

Svårt att säga, men nog tusan ser det ut som gasbinda alltid.

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

Det ser ju ut som om byggaren har använt sig av en oelastisk, tunn och glesmaskig binda.

Apoteket har en variant:

Gasbinda Kruuse
oelastisk med stadkant 7cm x 5m
Varunummer: 912678
15 kr

PAK43
0

Jag har för mig jag läst att man kan göra det med sån binda och doppa den i utspätt vitlim och sen hänga den som den ska hänga och låta torka för att få det att se "tungt" ut. Dessutom är det ju lite lättare att måla om den inte flyger iväg när man plockar fram airbrushen :)

Joppo
0

Tack för alla tips dudes!

#3 Jo… Det är nog ett bra tillvägagångssätt… Har läst nåt liknande angående flaggor och preseningar… Tack!

Exelon
0

Tyckte det inte liknade "gasbinde" struktur. Har inte sett den du länka till ElLobo men en vanlig gasbinda har ju två lager med tygnät och ett elastiskt. Tänkte först på ett myggnät men det ser inte ut så i strukturen, men ett hårnät?? Vet inte om det är av plast eller tyg.

ElLobo
0

#5: Fast det finns som sagt oelastisk gasbinda också. Den elastiska går inte att använda till sådant här, tycker jag. Det är ungefär som att använda sig av nätpåsarna till vitlök eller liknande - ingen styrsel alls. Flört

JaguarMkVII
0

Barracudanätet gör man så här:

http://www.plasticwarfare.se/?p=183

Jag har inte provat men eftersom det är Ingvar Sylegård som står för tipset så har jag milt uttryckt fullt förtroende för att det fungerar…

Exelon
0

Kul länk. Fattar inte riktigt vad det är för sort papper han använde. Ser ut att vara tidsödande men snyggt slutresultat iaf.

Joppo
0

#7 Bra tipsGlad Tidsödande men mycket snyggt resultat.

#8 Ser ut som sånt där papper som man gör tepåsar av… Tror jag testar det… Återkommer med resultat

kotchak
0

ursäkta en fråga, hoppas de inte gör något om jag lånar tråden lite.

dessa tuberna på bilden (länken under)

http://www.migproductionsforums.com/phpBB3/download/file.php?id=1903&mode=view

var köper jag dem ?

IKV91
0

#10 Om du vill handla i sverige så har Toysoldier har de enligt deras hemsida.

http://www.toysoldier.nu/  

Roger

Joppo
0

#10 Såg på Toy Soldiers sida att de hade många av Migs prylar, bla deras oljefärger.

#11 Nice… Var hittar jag det på Toy Soldiers sida?

ElLobo
0

#12.2: Kika under Nyinkommet.

Desert-Erik
0

Hej!

Gasbinda skall man inte använda, det är en binda som oftast är elastisk och som dessutom brukar ha oregelbundna horisontella resp vertikala trådar (ger alltså olika stora hål, vilket ger fel intryck) .

Vad ni söker är "kompress", detta kan man köpa billigt på apoteket mm, den är oelastisk och trådarna löper likadant.

Obs, skaffa inte det som heter "nonwoven" eftersom det är en helt annan typ av "kompress".

Öken-Erik (Sjuksköterska till proffesionen)

Exelon
0

Ja där har du en fullpoängare.. Det är där jag har sett den där strukturen. Och är inte kompressen i flera lager som man kan ta bort?? Vill minnas att dom var det.

Såg att han hade det på hans sida men trodde det var något annat märke än Mig. Kanske värt att köpa ett par tuber nästa gång lönen kommer…Skrattande