Inget dåligt dockhus...
Kolla in detta: Galet bygge!
Det står inget om skalan men med tanke på detaljnivån ser det ut att vara 1/35

Oooooh och aaaaaaaaah! Snacka om drömbygge! Imponerande möbler och detaljer i slottet! 
Det ser ut som ett sektionsbygge också, är det samma man som jag sett en bygata med nerblåst träd av? Misstänker att dessa 2 skall kopplas ihop!
1# Det är faktiskt 3 sektioner en så länge 
Om jag inte läst fel, så har han hållt på med det bygget i 3 år ? 
Jag hade ju helt klart varit gråhårig vid det laget!
Gillar det rummet där det står GIs och spelar biljard 

#1 stämmer bra det, med en halvbandare under sig.
Han har gjort byn nedanför slottet, och börjar på den tredje sektionen som ska vara på andra sidan slottsgården där det visst ska vara en sherman och ett sönderbombat hus. Har har fina referens bilder före och efter tyskarnas attack på slottet, (han bygger före deras offensiv mot slottet) och nej den amerikanska plåtburken överlever ej attacken, men finns tydligen uppställd bredvid slottet. Och även på en av bilderna har han delat upp bilden med streck så du ser vilken del som ska byggas. Som sagt ett monster arbete men ack så snyggt det blir.
Mycket snyggt! otroligt vilket arbete han lägger ner! Kul att läsa lite om hur han gått tillväga!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Helt fantastiskt otroligt fint.
Superlativerna räcker inte till 
Där ligger man i lä 
Tack för de fina länkarna. Det var en upplevelse att få se och läsa om hur han gjort.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

#3 Wilcox - haha, härligt! 
#4 Exelon, ja så var det! - Tackar jag var nära 100 säker för stilen stämde tyckte jag! En sån där retsam känsla när jag känner igen nåt, men inte vet riktigt säkert! 
Det knepiga är att för mig blir det nästan "bakslag" när jag ser sånt här, typ," det är lika bra att sluta bygga…" 
Johannespanzer, då får jag väl visa dig något riktigt enkelt, så kan du jämföra och känna dig duktig 

Jag nöjer mig med inredningen i denna skala 

#8 & 9 Emo - oj, vad är möblerna gjorda av? Är det pärlor eller cernit?
Nja, jag menade mest att jag minns att jag slutade titta i Verlindens olika tidningar och kataloger nån gång i mitten av 90, för det var sådana överdjävulska stora, dyra och krävande konstruktioner, ubåtshamnar och strider i ryska stridsvagnsfabriker i skala 1:35.
Jag har nog någon felkoppling i hjärnan när det blir för övermäktigt inspirerande, blir det nästan förlamande för mig, så jag måste begränsa "intaget" av inspiration? Låter kanske knepigt, men så funkar jag.
Jag förläste mig på grejer och tillbehör och verktyg, men byggde inget själv. Om jag skall utvecklas själv, så är det bäst att bara jämföra mina egna personbästa och utvecklas därifrån, att jämföra sig med andra, det blir alltid bara förlust, för även om jag "vinner" har jag slösat bort tiden med att jämföra, när jag kunde utvecklats istället.
Så jag kikar faktiskt sällan på andras byggen, inspirationsmässigt, utan mest för tekniska tips och ideer, som jag tycker det finns bra med på detta forum. 
Svammelvarning igen! Ouch
!
Det mesta är av plaströrpärlor. Några pärlor är målade med kopparfärg.
Det jag tycker är roligt, är att få det till att likna något med billiga grejor. Det roliga är att göra modellerna. Om de sen blir så bra att andra också tycker om dem, då har man lyckats bra 
Jag beundrar stora fina modeller, men har ännu inte fått tid över till allt vad jag skulle vilja göra.
Helst vill jag bygga helt enligt egna idéer. Materialet är inte så viktigt för mig.
Som denna t.ex. Den tog några timmar att göra.
Passar den här också?
Beklagar, det blev visst lite OT 

Blir helt målös vilket bygge
hepp känns om man ska byta område… innan man gör bort sig…
Byggaren till detta dio har fixat en ny sajt med en del nya bilder… Han ska även släppa en bok om bygget som kommer ut i slutet av Oktober… En sån ska jag köpa