Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 951 ggr
pentti01
0

2 nya byggen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har "pulat" ihop 2 bilar till: Bubblan var från början meningen att bli en hot-rod, men av sentimetiella skäl fick den bli inspirerad av pappas bubbla som vi hade i slutet av 60-talet. Jag ursäktar sen dåliga foto-kvalite´nRynkar på näsan..

//pentti

pentti01
0

Fotot som jag  hittade samt fick bestämma bygget, vissa avikelser finns, det är ju bara ett "ungefär-bygge".

pentti01
0

Här ett dåligt bygge som jag ändå "vågar" visa opp..Cool

Köpte/byggde den för det är en av mina "dröm-bilar" att ägaTungan ute!

[Hayabusa]
0

Tycker att du gjorde rätt som "vågade"…båda två ser jättebra ut. Fast ett litet extra plus åt "Käfern". Även jag växte upp med en sådan bil på 60-talet. Vill minnas att den hade en märklig "sparris-färgad" kulör som jag definitivt inte tyckte var snygg. Kall var den också Glad.

Som kuriosa; I somras gjorde en strörre grupp (50 st?) Miatas ett uppehåll för fika i byn där jag bor. Alla var väldigt välputsade…

Trevliga bygge!

/Stefan

Azgaron
0

Fina byggen båda två Pentti! Kul med den verkliga förebilden!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

gismo76
0

Riktigt fina bilar du även om jag inte tyckte färgen på Bubblan var så snygg men på den tiden hade dom ju en del tråkiga färger.

Mazdan ser bra ut med finns många fina blåa färger har haft en förmåga själv att bara vara ägare till blåa bilar.

Gismo

GeeKen
0

Riktigt snygga kärror!

Nu blir till och med jag sugen på att bygga någon annat, som inte är grön- eller camoflagemålat!

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Proosen
0

Tjusigt Pentti!

Du får ta med dem till Västerås på lördag, klart de platsar där båda två trots dina egna tveksamheter.

Niclas

Roca
0

Superfina byggen Pentti! Gillar bubblan!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Ante018
0

vill se dom på Mini Meet

berfrund
0

Läcker bubbla när man ser modellen så hör man det där härliga smattret från motorn…

ElLobo
0

#0, #2: Snygga byggen! Jag gillar din bubbla skarpt och är glad att du gjorde den som standard.