Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: evenemangtävlingarutställningar
Läst 2060 ggr
ElLobo
0

Plastparty i Bergslagen!

Ja, så var det dags för höstens stora plastparty! Nej, inte Tupperware eller något sådant, utan naturligtvis Modellbygge iFokus egna bygghelg!

I höst tänkte vi lägga bygghelgen i det fina Bergslagen, i närheten av Lindesberg.

ProMod och jag har varit hemma hos Raldor ikväll och haft ett litet planeringsmöte, och vi kom fram till att helgen 7-8 eller 14-15 november skulle passa bra.

Vad anser ni om de datumen? Vilken helg passar bäst?

Hur är det med andra önskemål? Är det någon som vill hålla en workshop?

Vi kom i alla fall fram till att det blir ungefär samma upplägg som tidigare, och beroende på hur många som är intresserade av att komma, så har vi lite funderingar på vad vi kan hitta på. Något studiebesök blir det inte, dels för att det inte finns något i närheten som har öppet under helgerna, och dels på att vi annars skulle förlora nästan en hel byggdag om vi skulle ge oss ut och åka.

Vi sa också att är det medlemmar som är under 18 år som vill delta, så vill vi att de har sällskap av målsman eller annan vuxen.

Samt att betalningen (när kostnaden blir bestämd) ska betalas in i förskott, och anmälan blir därmed också bindande och betalas inte tillbaka.

Alltså, sätt igång med en intresseanmälan och meddela vilken helg som skulle passa bäst!

Och varmt välkomna till bygghelgen!

---  ---  ---  ---  ---

Intressesammanställning

karlrobert78                 7-8

StefanW                      7-8

Azgaron

bosnafly

JaguarMkVII                 7-8    14-15

ProMod                        7-8

Raldor                         7-8     14-15

ElLobo                                   14-15

karlrobert78
0

Jag är på…

ElLobo
0

#1: Låter bra! Vilken helg passar dig?

StefanW
0

#2 Jag jobbar varannan helg, så jag skall kolla med planeraren vilken av helgerna som jag är ledig och då kommer både jag och Marcus. Återkommer i morgon kväll med svar.

Gillar upplägget! Hur ser möjligheterna ut för övernattning? Meny?

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#3: Vad gäller övernattning och meny så ska det bli det. Flört

Fast allvarligt talat så är det inte helt klart ännu, men det finns plats i den lokal vi har tänkt oss (om det inte blir för många anmälda, men det får vi lösa då) och kök finns. Vi har spånat lite löst om maträtter och vi återkommer senare, både ifråga om dessa frågor och om annat.

StefanW
0

#4 Låter mycket trevligt! Ser fram emot att få träffas igen.

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#5: Javisst, det tycker jag med. Det ska bli väldigt roligt. Och den här gången kanske du t o m får något byggt … Glad

Azgaron
0

Hade varit kul att komma med, men det var segt att köra till Mariestad själv och detta är ju en bit till! Kanske om man man hämta upp nån på vägen! Måste kolla bil också!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

#7: Bosnafly i Borås hotar ju i en tidigare tråd med att komma Flört, och det skulle kunna passa bra. Då kan du ju t o m ta tåget till Borås och så kör han.

JaguarMkVII
0

Jag är med men måste kolla upp vad som passar bäst. Vi får ta ett snack på söndag vad ag kan bidra med.

Azgaron
0

Jag får väl höra med honom! Tror han nämnde nått om det tidigare också!

JaguarMkVII
0

Har kollat upp och bägge helgerna passar för min del.

bosnafly
0

för det första så hotar jag bara på skoj

för det andra räkna med mig

för det tredje så azgaron,ta tåget till borås så åker vi…..

enkelt eller hur?

Flört

en annan önska är eller krav,ingen svinkött till mig,betalar gärna extra för nöt/kyckling o det beror inte på SVININFLUENSAN

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#12.2: Det ska vi väl kunna ordna!

Gresasnöva heter det i dina gamla hemtrakter. Flört

Azgaron
0

Låter bra Sani! Ska bara kolla om jag har möjlighet att åka nån av helgerna!

bosnafly
0

¤13

det låter bra det.

¤14

det låter bra det oxå

www.bosnafly.n.nu

[Henke29]
0

Vet inte än hur vi gör härifrån..
De blir lite väl långt att åka denna ggr..

Henke

karlrobert78
0

Ser nu efter i min kalender lite nogrannare och jag skulle gärna se att det blev det första datumet (7-8 nov.). Vill sova över, men inte i samma rum som Stefan eller ska vi kalla hon för Darth Vader?

//Marcus

ElLobo
0

#17: Det är lugnt, det finns plats utanför för ditt tält. Flört

WildeSau
0

Jag ar upptagen på annat håll, så mig slipper ni… Cool

#17 Det är bara att trä utsugsslangen till airbrushbåset över huvudet på honom och leda bort oljudet. Luktar han konstigt, så sätt på fläkten. Flört

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

bosnafly
0

hur blir det med oss som vill sova över??och var exakt är det byggträffen blir?känner till västra götaland,vet var sthml ligegr o malmö sen tar det slut…

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#20: Oroa dig inte, det återkommer vi till. Nu är det bara fråga om intresseanmälan och vilken helg som passar.

Men som vi har planerat så blir det i Lindesbergstrakten, och Lindesberg ligger 4 mil norr om Örebro.

[Tunnan]
0

Tyvärr så funkar det inte för mig denna ggr Obestämd
Men hoppas ni får en kul bygghelg tillsammansGlad

bosnafly
0

¤22

tjena tunnan,länge sen jag hörde från dig,allt bra med dig?tråkigt  att du inte kan vara med.

sani

www.bosnafly.n.nu

[Tunnan]
0

Hej

Ja allt är bra, har haft mycke annat på G så jag har inte haft tid för nått bygge på ett tag.
Ska ev flytta snart också. Glad

ProMod
0

Självklart så är ju då jag intresserad…så du kan skriva med mig på listan ElLobo…

Jag tar helst helgen 7-8 om jag får välja….

StefanW
0

Har kollat med jobbet hur nästa kvartals schema ser ut, så då passar 7-8/11 mig!

Stefan - Modellbyggare

Raldor
0

Jag är också med. Spelar ingen roll vilken helg.

berfrund
0

hmm de här låter intressant tar inte mer en 2-2,5 timme dit vad brukar kostnaden bli per man på en sådan här utflykt…?

ElLobo
0

#28: Vid förra träffen (#4) blev kostnaden 250 kr per man, och vi har inte tänkt att det skulle bli dyrare den här gången heller.

bosnafly
0

men jag har en synpunkt,förra träffen blev det för lite mat,inte för mig men för andra verkade de som,kanske lägga en 50lapp extra så slipper man det.

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#30: Det ska vi väl försöka se till. Inte för jag kommer ihåg att jag hörde något om det nu senast, men det kan ju ha varit så.

bosnafly
0

¤31

om ni bestämmer att det blir 300kr så tycker JAG att det är helt ok,50 spänn upp eller ner spelar ingen roll.jag börjar redan längta tills det är dags att åka hemifrån…..

www.bosnafly.n.nu

AlliN
0

Jag bör bog kunna komma om inte det e för mycket prov i skolanObestämd

ProMod
0

Som det ser ut just nu så blir det helgen 7-8/11 pga att lokalen är upptagen den andra helgen.

Denna kommentar har tagits bort.
MattaP
0

Jag kommer ev kunna deltaga någon av dagarna beroende på min sambo i detta läge. Om ni behöver hjälp med något hoppas jag att ni tjoar till.

BjarneS
0

Jobbar bägge helgerna så jag behöver veta vilken det blir i god tid så jag kan ta ledigt. Ser fram emot att träffas igen. Troligen kommer byggnarkomanen Philip med också.

Bjarne

ProMod
0

Vi ska kolla på våran tilltänkta lokal på onsdag vid 11 tiden…så efter det vet vi…

Vi återkommer med mer info så snart vi har nått o komma med…

ElLobo
0

#38: Sorry, glömt ringa dig! Skäms  Jag kan inte följa med på onsdag, så du och Raldor får åka ensamma.

StefanW
0

Glöm inte kameran, bra att kunna visa lite bilder tillsammans med en fullständig lägesrapport!

Glad

Stefan - Modellbyggare

bosnafly
0

bilder innan träffen är bra men bilder under träffen ska man kan ha som bevis och  är ännu viktigare,så inte HON här hemma tror att jag bygger på annat än modeller…

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#41: OK, i fortsättningen är det INGEN som på våra träffar tar några bilder där Sani finns med … Tungan ute  Flört

bosnafly
0

hahahaha,vill att jag ska få träff förbud?då blir jag lessenGråter

www.bosnafly.n.nu

JaguarMkVII
0

#42: Uppfattat!

ProMod
0

#39 Helt ok ElLobo…Du får en rapport när vi har varit där….

#40 Jag ska försöka komma ihåg o ta med kameran…

#42 Men jag tar inte med kameran på träffen då ???

För då kan jag inte ta en bild på Sani  ;)

TommiN
0

Jag är jättesugen på att också dyka upp,är ju inte långt ifrån Södertälje heller…ska kolla upp om jag hade något den helgen.Glad

StefanW
0

Vi skaffar några snygga fonder med lite olika motiv som t.ex. verkstadsmiljö, festlokal, sandstrand så är det bara att välja lämplig beroende på vem som skall granska bilderna…Flört

#46 Det skulle vara kul att träffas igen!

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#47.1: Skrattande  Skrattande

ElLobo
0

Då låser jag den här tråden och så fortsätter vi i tråden Byggträff (Plastparty) i Bergslagen 7-8/11.

Inlägget är låst för nya kommentarer