Tysk med gasmask?
Hej!
Jag är på jakt efter ett tyskt WW2-huvud med gasmask i skala 1/35… Nån som kan tänkas ha ett sånt? Jag vet att det bland annat finns i denna Dragonsats…
Självklart betalar jag för besväret eller så kanske du kan få nåt från min stash
/Joppo
*Putt*
Huvudet behöver inte vara tyskt… Det räcker att det har en gasmask

Joppo! Jag har 2 tips:
ett tyskt huvud finns som verlinden tennhuvud tysk hjälm & "flugsnabelmask" (i en sats med 6 huvuden). hhar ej artikelnummer tyvärr.
Sen finns tamiya amerikanskt vapenset också, med gasmask med väska (samma som revolver finns på som vi pratat om alldeles nyss).
Tack för tipsen Johan
Lyckas dock icke hitta några Verlindenhuvuden… Varken på Verlindens hemsida eller Ebay… Skumt skumt…
Gasmasken i Tamiyasetet såg intressant ut… Skulle man kunna be dig om liten tjänst? Att ta ett ganska närgågnet foto av den? För du hade väl det setet va? Eller fattade jag fel?
/Jeppe

Tack för hjälpen Johan
Det lutar nog åt att jag köper Dragonsetet iaf… Tamiyamasken har inte riktigt rätt look och Verlindenhuvudena är nog minsta lika dyra som hela Dragonsetet…
Jag får väl sälja Dragonsetet här när jag är klar med det(minus ett huvud)
Ha det gött
Och tack för hjälpen än en gång

Väl bekomme Joppo / Jeppe! Bara kul att kunna hjälpa med en smula info. 
Kittet blir lättsålt, såg kul ut tycker jag som redan håller på med en panzerjäger med sån där panzerfaust. 
Är det nåt dust / falke /sotr-liknande på gång med gasmasker och grejer? 
Jopp, du gissade rätt
Jag har tänkt göra ett what if-diorama… Arbetsnamnet är "Hamburg 1947"… Det kommer innehålla en medfaren Hetzertank, en tärd tysk soldat(med gasmask) och en massa ruiner… Tanken bakom är väl lite att försöka illustrera hur det kunnat se ut i Europa om den lilla äckliga mannen med mustaschen lyckats framställa atombomber…
Kanske kommer jag att köpa till några dustfigurer… Vi får se hur det hela utvecklar sig

GHQ som gör minitanks 1/285 har en serie med 1947 års modeller
http://www.ghqmodels.com/store/military-models-wehrmacht-world-war-ii-micro-armour.html
Tack för länken Berfrund
Inte min skala, men jag kan definitvt använda bilderna som inspiration

#10 Det var min tanke!