Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1303 ggr
Fille
0

Hur kan man göra Soldater?

Hej , Jag är rätt ny i "Modell Byggar Världen"  Så jag läste på något annat forum , att folk gjorde en del egna soldater. Den som vet hur man gör Tex ww2 soldater kan ju skriva….Flört

AndersE
0

Menar du från "scratch" eller att modifiera befintliga modeller?

Vilken skala arbetar du med?

Fille
0

Jag menar , Skala 1/35 Svenska soldater, har hört att dom inte finns i den skalan  / Filip

StefanW
0

Tyvärr så är det dåligt med svenska förlagor, men det är att konventera en del modell så att man får dom att se ut som svenska soldater. Det har varit uppe en del gånger på IPMS-Stocholms forumssida "in the works" Ofta får man ta amerikanska soldater och sedan bygga på med stridsselen för att inte nämna beväpningen. Det blir en hel del att bygga från grunden, men det är fullt möjligt! Bifogar en av trådarna i ämnet.

Om att göra soldat i M/90

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Fille
0

Okejj. Nää , det låter lite för krångligt  för mig ;) Så jag bygger nog lite på de jag har. (Modeller) altså ;) Tack ändå Glad

StefanW
0

Vad är det som du bygger på?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Fille
0

Räcka ut tungan JAg bygger Bla på en **Boeing B737-800 1/144  från Revell har inte kommit så långt  på den   och så håller jag på med en *Fokker F100 1/144 (KLM) Sen håller jag på med en Kinesisk stridsvagn (Tror det är en Kenisisk eller från Asien) Vickers E MK B. Så det är allt jag har att jobba på ;)  Men de kanske blir något mer i jul klapp ;) //Fille !***

Fille
0

Fast allt är inte på Börjat   :)  / F

Fille
0

Vad har du att jobba på då Stefan W? /F

StefanW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Boeing B737-800, då är det kanske denna du har… (se bild)

Bygger du så att den står på landnings ställen eller är den flygande?

//Stefan 

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=0374b8bc-48b1-488d-bffe-88c068d7e229&Filename=Revell 04202 Boeing 737 800 1 144.jpg)

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

Fokker F100, kan det vara den här…(se bild)

Bygger du så att den står på landnings ställen eller är den flygande?

//Stefan 

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3653ed2c-1b1d-4353-a47b-da43a2c0f6d3&Filename=Revell 04246 Fokker 100 KLM 1 144.jpg)

Stefan - Modellbyggare

StefanW
0

…och så till vagnen, den är jag lite osäker på men det är kanske den här som du har…(se bild)

Hur målar du? Enbart pensel eller har du tillgång till färgspruta?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Fille
0

Dom 2 första e det . Men vagnen  är inte presis den .  Jag har tyvär bara tilgång till pensel. Fokkern på landningsställen å Boeing i Luften ,  vad jobbar du på förästen? /Fille

StefanW
0

#5, 8, 12 Först och främst så håller jag på att bygga en P 51D Mustang i 1:48, som skall bli individen "Miss America" Det är ett beställnings jobb, så hon kommer att lämna mig när hon är klar…Gråter

Sedan är det en brandbil: Trumpeter AMERICAN LaFRANCE Fire Pumper i skala 1:25

Och en som väntar är också Revell 1:72 Space Shuttel

sedan finns det många mer…bilar….fartyg…flygplan….(dock inte tillräckligt i lager Skrattande)

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Fille
0

Haha :D Har du någon bild på ditt lilla Lager? Jag såg Någon annan som hade tagit kort på sitt Lager :D Hadé /F

StefanW
0

Jag gick ner och tog ett kort på obyggda som jag har bakom ryggen i hobbyrummet, sedan har jag några till som ligger i andra rum…Skrattande

Färdigbyggda kommer jag att visa i en arikel serie senare här på forumet, och då dela upp det lite i olika kategorier…..

Var sitter du och bygger någonstans? Själv eller tillsammans ibland med andra byggare?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Fille
0

Haha :D En fin liten hylla det där ;) Nedu jag sitter lite i Min gaderob , Sen i bland sitter jag i köket  , Ja där det finns plats  .Med gaderoben är ju helt klart bäst ;) Och du sitter väll i hobbyrummet ? Eller är de bara ett förvar  ;) / F

StefanW
0

Det beror på vad jag gör! Jag sitter i både hobbyrummet och köket.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Fille
0

Oki. Ja ibland behöver man ju bättre tillgångar till Tex Vatten å annat  / F

Fille
0

Tror ni denna skulle kunna va bra? http://www.tradera.com/auction/aid_36855713  denna airBrushen / F

StefanW
0

Som första ja men ändå tveksam! Färgsprutan är av en liten enklare typ och till denna så är det tryckluft på burk, det blir dyrt i förlängningen. För det andra och i min mening det viktigaste: att köpa på tradera och dyligt gör att priset kan bli lågt, men vart vänder du dig om något inte fungerar? Om du skickar ett PM (personligt meddelande) till mig, där du anger närmsta större ort så skall jag ge dig förslag på seriösa och bra hobbyhandlare. Så här i början så är det bra om man kan tala med någon över disk!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

vickers med twin torn ser man inte så ofta! tanken byggdes även i ryssland på licens fast dom bytte ut torn och kanonen mot lite bättre grejor som rysk heter den T26 tror även det fanns några i polen är dock inte säker

//Ronny

StefanW
0

#21, det var vad jag fick fram på nätet, dock är inte pansar min starka sida!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Fille
0

Eller jag ska inte köpa Brush på ett tag  ;) Men tack ändå :P //Fille

Fille
0

Här är VICKERN Stefan

StefanW
0

Den ser jag fram emot att se när du har byggt den!

Titta gärna in på en tråd jag skrev om pansarmålning (förvisso 1:72, men jag tycker att den är överförbar på 1:35!)

Jag kommer lite senare lista upp lite om airbrush, om vad som finns och sådant som kan vara bra att tänka på vid val av färgspruta.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

Fille
0

Här är en riktigt bra Online shop för Allt inom modell bygge ;-) www.modelsforesale.com   .. :D Kolla / / Fille

StefanW
0

Länken fungerade inte, jag tror att det var den här du menade sidan från Modelsforsale, det är mycket godis på den sidan. Jag lägger till den i länklistan över butiker på nätet.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare