Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 2334 ggr
bosnafly
0

AH-1W Super Cobra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

har länge haft tankar på att göra en Cobra men i lite annorlunda färger,nämligen sand/öken målat,och dekaler blir till den Iranska flygvapen,har suttit o gjort lite nu se bild,men letar efter några bra bilder,nån som kan tipsa?

byggsatsen är från Italeri 1/72,sen har jag tänk byga en i skala 1/35 som jag har köpt,oxå från Italeri,i samma färger.

sani

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

en till

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

Om det är målningen du tänker på så finns en AH-1J på Wings Palette. Inga färger angivna men mönstret kan du plocka därifrån.

Och några foton kan du hitta på Airliners.

WildeSau
0

Lite iransk propaganda här.

Tänk på att Iran endast hade AH-1J, dvs. kortare stjärtbom, mindre stubbvingar och andra luftintag än på en AH-1W.

En AH-1W går nog bara att göra tråkigt grå från USMC.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

#3.2: Fast OM shahen hade suttit kvar vid makten KANSKE Iran hade haft AH-1W … Cool

Azgaron
0

Ser bra ut så långt Sani!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

bosnafly
0

vet att de hade den andra verisionen men men,lite iransk propaganda är kanske inte så fel.har letat efter den rärra verisionen men hittar ej.

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#6: Skala 1/72:

AH-1W Super Cobra

Revell 04415 -- AH-1W "Super Cobra" Model Kit Gift Set

Italeri 160: AH-1W Super Cobra

Skala 1/35:

Academy Models 1/35 AH-1W Super Cobra US Marines Image

Academy Models 2193 -- AH-1W Super Cobra US Marines

Academy 12702 - 1/35 AH-1W Super Cobra NTS Update

Academy 12702 -- AH-1W Super Cobra NTS Update Model Kit

bosnafly
0

många fina cobror där,den sista vill jag ha….

sani

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#8: Bara att söka på nätet! Tar bara bråkdelen av en sekund så dyker sajterna upp. Glad

bosnafly
0

det konstiga med italieras 1/72 var färger,ex stolarna skulle vara röda,med svart runt om?hhhmmm,nja känndes inte så så jag använde mig av byggbeskrivningen till 1/32 istället helt andra färger var det.

www.bosnafly.n.nu

Roca
0

Det ska bli kul att följa ditt helikopterbygge Sani, ser bra ut!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Texxas
0

Ser fram emot att följa detta bygge, är själv lite sugen på att bygga en helikopter.

bosnafly
0

har nu suttit nån timme vid bygge/dator och fick bl a hjälp från Wildesau,tack för det du.

insåg att i min byggsats så var det fel misiller,fick med Hellfire missiler men skulle ha TOW missiler til min cobra,då fick jag tips av Wildesau att i en av mina andra cobror som jag har var utrustad med TOW,så de lånade jag från andra byggsatsen så fick jobba på lite med fäste på vingar men det löste sig snabbt o bra,ska bara köpa rätt färg imon oxå.

www.bosnafly.n.nu

bosnafly
0

TOW misiller

www.bosnafly.n.nu

Azgaron
0

Alltid bra att få lite hjälp och att hålla reda på alla olika sorters missiler är inte så lätt! Kul att du hade liggandes!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!