AH-1W Super Cobra
har länge haft tankar på att göra en Cobra men i lite annorlunda färger,nämligen sand/öken målat,och dekaler blir till den Iranska flygvapen,har suttit o gjort lite nu se bild,men letar efter några bra bilder,nån som kan tipsa?
byggsatsen är från Italeri 1/72,sen har jag tänk byga en i skala 1/35 som jag har köpt,oxå från Italeri,i samma färger.
sani
www.bosnafly.n.nu

Om det är målningen du tänker på så finns en AH-1J på Wings Palette. Inga färger angivna men mönstret kan du plocka därifrån.
Och några foton kan du hitta på Airliners.

#3.2: Fast OM shahen hade suttit kvar vid makten KANSKE Iran hade haft AH-1W … 
Ser bra ut så långt Sani!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
vet att de hade den andra verisionen men men,lite iransk propaganda är kanske inte så fel.har letat efter den rärra verisionen men hittar ej.
www.bosnafly.n.nu

#6: Skala 1/72:

Revell 04415 -- AH-1W "Super Cobra" Model Kit Gift Set
Italeri 160: AH-1W Super Cobra
Skala 1/35:

Academy Models 2193 -- AH-1W Super Cobra US Marines

Academy 12702 -- AH-1W Super Cobra NTS Update Model Kit
många fina cobror där,den sista vill jag ha….
sani
www.bosnafly.n.nu

#8: Bara att söka på nätet! Tar bara bråkdelen av en sekund så dyker sajterna upp. 
det konstiga med italieras 1/72 var färger,ex stolarna skulle vara röda,med svart runt om?hhhmmm,nja känndes inte så så jag använde mig av byggbeskrivningen till 1/32 istället helt andra färger var det.
www.bosnafly.n.nu

Det ska bli kul att följa ditt helikopterbygge Sani, ser bra ut!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Ser fram emot att följa detta bygge, är själv lite sugen på att bygga en helikopter.
har nu suttit nån timme vid bygge/dator och fick bl a hjälp från Wildesau,tack för det du.
insåg att i min byggsats så var det fel misiller,fick med Hellfire missiler men skulle ha TOW missiler til min cobra,då fick jag tips av Wildesau att i en av mina andra cobror som jag har var utrustad med TOW,så de lånade jag från andra byggsatsen så fick jobba på lite med fäste på vingar men det löste sig snabbt o bra,ska bara köpa rätt färg imon oxå.
www.bosnafly.n.nu
Alltid bra att få lite hjälp och att hålla reda på alla olika sorters missiler är inte så lätt! Kul att du hade liggandes!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!