Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 1027 ggr
Proosen
0

förkylningsbygge 2

Fick för mig att försöka göra något åt ett gammalt lik i garderoben. Efter avbadning har den legat i åratal och retats.

Tog fram Dusty Rose, en Boyd-färg från Modelmaster. Den var dock i skrikigaste laget så jag blandade i c:a 10% silver och fick fram en kulör som ligger närmare en originalfärg till Cadillac. Den är en aning för rosa men blev ganska snygg trots allt.

Inredningen är sprutad i samma färg som karossen och ska efter accentfärg få en omgång halvmatt klarlack för att tona ned lystern en aning.

IMG_4216_redigerad.jpg mal picture by proosen

Hittade ytterligare en sån där konstig krukväxt, fast den här verkar vara av en annan art än den förra.

IMG_4215_redigerad.jpg picture by proosen

Satt och sprättade itu lite motordelar igår och sprooing for ena grenröret iväg och landade om inte rätt i gapet så väldigt nära mattmonstret. Få se om han inte gillar GM-produkter och lämnar det ifred för senare upphittande. Annars får jag försöka scratcha ett nytt, tur att det är trångt och välfyllt under huven så det inte syns så bra.

Just nu bor alla nymålade delar i torklådan inför en lätt vattenslipning och ytterligare en omgång rosametallick

Niclas

[Hayabusa]
0

Ohh…en klassiker! Stilig Glad

/Stefan

bosnafly
0

en av mina favoritfärger,rosa, snygg cadillac

sani

www.bosnafly.n.nu

Azgaron
0

Ser snyggt det här med Niclas! Kan vara bra att vara hemma och vara förkyld ibland! Flört

Kul färgval! Ska bli kul att se hur den blir klar!

Hoppas du hittar det bortsprätta grenröret! Tycker att mattmonstret har en tendens att få tag i saker å ting även där det sas inte finns nån matta! Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

johannespanzer
0

Pink Cadillac! Nice! Skrattande

Fyller dom inte 50 i år eller nåt? Långt ifrån koll på läget på bilfronten.

Krya på dig Proosen, hoppas det inte är knorrhanehostan! Flört