Blev ett besök hos Hasse på Hobbybokhandeln förra veckan.
Dottern ville ha en Airacobra:

Yngste sonen skulle attackera med en Intruder:

Äldsta sonen fick inte välja själv då han var ute på annat uppdrag men får dras med en P-38 Lightning.

Själv tyckte jag att det saknades en P-51D och lite tuck 'n' roll-material i hyllan.

Det fick räcka för denna gång!
Niclas
Trevliga inköp Niclas!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Ser trevligt ut det med Niclas! Tror inte de här vingarna har lika stor lyftkraft! 

Jo då, om du kör upp och ned i en tunnel så håller det kvar bilen i taket!
Niclas
#3 Härlig bil synd att det mesta av dekalerna saknas i den bara. Har du sett att Tamiya släppt denna och Mp4/4 på nytt med förarfigur och tekniker … Finns hos hobbylink för 250kr st har jag för mig.
Lite inne på att beställa dom just för det är kul att ha …
Gismo
#5 Hörde på ett program på Discovery om just detta på en Indycar den amerikanska motsvarigheten till F1. Där sa dom att trycket mot vägbanan från vingarna motsvarade 5 ton nedåt,så skulle dom vända på dom lyfter dom garanterat. Man kan ju se det att får dom luft under vingen krävs det ju inte mycket för att dom skall snurra…
Gismo
Behövs nog för att de ska kunna ligga så slickade mot banan i de hastigheterna de kör i!

Ser trevligt ut Peter!

Kanske inte en modell med det ska iaf på någon modell i framtiden..

#14 En grym maskin…
/Stefan

#13-14; Häftiga inköp Texxas!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
#12 Det var ju en bra laddning med färg!
#13-14 Trevliga plan du köpt Texxas!

#14: Den är grymt läcker, har själv en i bygghögen
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
#19 ,,,Nu börjar det likna något här inne med ,,,har 1 sådan på hyllan med ,,,funderar på att börja med den här nu i vinter.
Vilken version , förare hade du tänkt bygga. Tänk på att dekalerna i lådan har fel färg ,,,nyans dom är för brunguldiga.
Gismo
Jag har funderat på att köpa Tabu Designs ark till Ronnies bil men jag undrar om arket är tvådelat för några Good Year märken till vingarna syns inte på bilderna. Hobbysearch
#22 Japp, Tabu Designs dekalark är komplett. Fick tipset av Gismo76 om Tabu Design. Beställde mina dekaler på HLJ. Knappt 300,- SEK med frakt. Har såklart även en 1/12 Lotus 78 i bygghögen…
Det enda som saknas, tyvärr, är Gunnar Nilssons "namndekal" på Tabu Design.
/Stefan
#23 nu var du snabbare än mig Stefan ,,,kul att kunna hjälpa varandra …Skall du eller har du dragit igång din Lotus ännu..Min blir det nog start på i vinter min första bil i 1/12….
Man kanske skulle dra igång ett gruppbygge på just Ronnie
Gismo
Tack. Då får det bli ett sådant ark.
Gunnar Nilsson är nog med på deras 1977 ark
Björn
#24 Ja, jag tackar för tipset
.
Har inte börjat bygga ännu, men tror att jag börjar någon gång i slutet på året. Jag har kollat i böcker och på nätet, tyvärr inte helt solklart hur bilarna såg ut i respektive lopp. Så som jag TROR att det var, så kan man bygga Ronnies bil för Brasiliens eller Argentinas GP. Därefter användes en bil med en extra störtbåge, precis framför ratten. Ja, det har vi ju pratat om tidigare, Gismo. Från början hade jag tänkt bygga den bil som Gunnar Nilsson vann Belgiens GP -77 med, men det funkar tyvärr inte. Namndekalen fattas och Tamiyas har fel färg.
En sak som jag är osäker på, är de där vinstmarkeringarna. De återintroducerades någon gång under -78, men när? Inte till Monacos GP, det verkar inte så.
Andrettis vagn har jag sämre koll på.
Ja, ett Ronnie-GB? Varför inte - tre är ju en grupp, eller? Kanske är det fler som hakar på.
/Stefan

#24, #25 och #26: Det är bara att ni annonserar och startar ett gruppbygge när ni tycker att det känns bra tidsmässigt sett. Vem som kan starta ett gruppbygge när som helst, det finns inga begränsningar.