Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: köpsäljbyt
Läst 1809 ggr
Joppo
0

Maschinen Krieger Falke

Falke

Jag har hittat en riktigt cool  Hasegawa-byggsats som jag verkligen skulle vilja köpa… Dock har jag bara lyckats hitta den på Dragon USA och där kostar den 85 USD vilket är lite i saftigaste laget tycker jag…

Tänkte jag skulle fråga er om ni känner till nåt bra ställe i Asien som man kan beställa ifrån? Misstänker att den går att få tag i där till en betydligt billigare penningGlad

[Hayabusa]
0

Visst är det en cool byggsats? Har också sneglat på den, det har jag. Priset känns lite väl högt, det tycker jag också.

Hobby Link Japan och www.1999.co.jp/eng säljer den för strax över 60 USD.

/Stefan

Exelon
0

Har sett dom på Ebay men dom ligger i samma pris som Hayabusa hitta på dom siterna. Riktigt cool maskin.

ElLobo
0

HLJ tar JPY 6 200 (=SEK 461), RainbowTen likaså.

ElLobo
0

Jag gjorde en snabb sökning på nätet och hittade några fler handlare (oräknat auktionssajter). pla planet (Japan) som tar EUR 43.71/USD 62.33 (=SEK 448) samt tyska Modellbau Kölbel, som ännu inte har något pris utsatt.

Joppo
0

Ok… Tack för tipsen… 461 kronor istället för 600(85 usd) känns lite mer humant… Nån som har beställt från HLJ? Funkade det bra?

#1 #2  Visst är den skön? Vi får hoppas att Hasegawa släpper fler MK-modeller i framtiden. Om jag förstått det hela rätt så har de köpt upp alla gjutformarna…

Om man gillar liknande modeller så skulle jag vilja tipsa om denna sida. Ganska dyra modeller, men en skön blandning mellan sci-fi och ww2.

ElLobo
0

#5: Både vad gäller HLJ och RainbowTen så kan jag inte komma ihåg att jag hört något dåligt, men jag har själv aldrig beställt därifrån.

[Hayabusa]
0

#5 Har bara positivt att säja om HLJ. Väldigt proffsigt. Vad du måste komma ihåg är att frakten från Japan inte är diekt billig. Samt att det finns en risk att paketet fastnar i svensk tull = extra kostnader för dig…

Men, bortsett från detta (som inte har med HLJ i sig att göra) så är HLJ en välrenommerad och välskött näthandlare.

/Stefan

Joppo
0

Tackar för tipsen Lobo och HasegawaGlad

#7 Aah… Den jäkla tullen också… Den tänkte jag inte på… Kanske bäst att leta efter nåt ställe i Europa istället… Asien får bli mitt andraalternativ… Tack för hjälpen!

johannespanzer
0

#5 Joppo - Paolo Parante ftw! Skrattande

Otroligt sköna grejer, härlig design.

Joppo
0

Visst är de sköna? Gillar att de är i skala 1/35 också…

Är du insatt eller? Upptäckte precis denna snubbe så jag vet ingenting…

Jag har inte läst några av serierna men det kanske man skulle göra?
Har läst rätt mycket Judge Dredd, Lobo och Punisher när jag var en liten pojk… Serier är niceSkrattande

johannespanzer
0

Ah en "fellow traveller"! Skrattande

Vet tyvärr inte alls mycket om det jag har sett det för några år sen, det är som ett projekt (konstprojekt nästan) de har med denna alternativa värld "Dust". Tyvärr inte insatt. Det är ett spel (rollspel?) tror jag?

Det var lite kul för när jag såg byggsatsen i #0 så tänkte jag på denne man, men mindes inte namnet.  paolo parente lite knepigt för siten har inget nytt alls nästan.

Judge Dredd och American Flagg inspirerat mixat med lite Enki Bilal - är det inte bra så säg!

Du måste kolla in Jin Roh föressten om du inte redan gjort det, en film från Production I.G som gjorts så sjukt bra saker.

Jag var (är?) väldigt serieintresserad! Men svenska seriemarknaden dog när de ändrade distributionen , var det 98? Nu kostar en serietidning 50 spänn.

Törs man fråga om du gillar lite Appleseed, Patlabor och Battle Angel också?

StefanW
0

#11 Ja, det fanns bra serietidningar förr från bl.a. Epix…

Stefan - Modellbyggare

Joppo
0

Nice… Kul med en till som gillar serietidningarSkrattande
Nu blev jag sugen på att plocka fram min gamla Magnumsamling och läsa lite…

Enki Bilal har en riktigt skön stil… Riktigt skitig och postapokalypisk… Brukade läsa album av honom  på vårt bibliotek…

Annars är nog min stora favorit Simon Bisley… Gillar hans smutsiga och egna stil. Han har i mitt tycke skapat den snyggaste serietidningen någonsin… Judgement on Gotham … Varje ruta är mer eller mindre ett litet konstverk i sigGlad

Ska nog ta och kolla på Jin Roh. Har aldrig varit nån stor Animefan, men om du rekommendar den så ska jag ge den ett försökFlört

Appleseed har jag sett som 3D-animerad film… Den var cool
Patlabor och Battle Angel har jag aldrig hört talas om… tyvärr…

Visst är det synd att den svenska seriemarknaden nästan helt dött ut? Jag har inte brytt mig om att ens titta bland serietidningarna på flera år… Bara massa urmjölkad Disneysmörja… Vissa saker var faktiskt bättre förr (1 vuxenpoäng till mig)

#12 Epix har gett ut en hel del fina serier… Samurai, Usagi Yojimbo och Sin City är några jag kommer ihåg…

Rodastjarnan-com
0

Hej, såg du sökte en FALKE. Har en ; http://www.rodastjarnan.com/hasegawa-120-falke-pkf85-3793.php

Tyvärr svårt att vara billigare än de utländska, men frakten blir ju billigare. Måste säga att det var en tuff byggsats, har varit lite skeptisk tidigare.

Joppo
0

#14 Kul! Prismässigt ligger ni lite högre än de utländska handlarna, dock slipper jag ju frakten som sagt… Dessutom alltid kul att kunna "sponsra" en svensk handlare… När köpet blir aktuellt så kontaktar jag er… Tack för tipset!

johannespanzer
0

Hittade detta spel i liknande stil:

Secrets of the third reich "sotr" 28mm

rätt häftiga gubbar och så.

scenarion

och de hade dust spelet också, men tyvärr inga bilder.

Joppo
0

Verkar vara ett kul spel… Tydligen kunde man bla använda sig av zombies å annat skojGlad Synd bara att det är så smått… Annars skulle jag gärna bygga några av deras modeller… Det fanns bla en del coola mechs ute på nätet…