Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: modelljärnväg-mj
Läst 7223 ggr
Roca
0

Gammal hederlig Märklinbana :-)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter flitigt surfande på

http://märklintåg.se/index.html

Har jag med sönernas hjälp satt ihop all min gamla plåträls, det blir dels fortsättning på den tidigare visade Tintin-bokhyllebanan samt en mera konventionell oval med lite växlar och sånt på ett bord, kanske på vinden eller hos farföräldrarna, här hemma finns ingen plats för mer modellbygge!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Azgaron
0

Ser trevligt ut Peter! Det här med platsbrist är ett elände och en tågbana gör säkert inte saken lättare!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Roca
0

Just det, jag tror att om denna bana blir verklighet så får den "bo" hos mina föräldrar - dom har två hus och en hel lagård med garage och f.d. TV-verkstad att tillgå Flört

Azgaron
0

Låter som att de har gott om plats!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Henke29]
0

Ohh vilken nostalgi att få se lite Märklinbana..
Hmm nu kanske man får smäcka upp sin bana igen.
Fast de är inte mycke man har.
Typ en gammal hedlig startsats..

Mattias-A
0

Ser härligt ut med dessa "gamla" tågbanor är så harmoniskt….saknar min egen märklin som min far slängde i en av alla flyttar..Skrikandes

Ang plats så det inget problem för mig, om jag bara röjde ut mitt förråd så skulle jag ha ca 40kvm att spela på….:)

PonCar
0

Många bygger tågbana på hyllor, s.a.s "uppåt väggarna. Ett sätt för oss som idkar compact living kanske?

Roca
0

Ja jag har nu två startsatser plus en del växlar och extra räls, samt några nyköpta vagnar.  Tintinbanan kommer att vara "uppåt väggarna", faktiskt till och med ungefär 2 meter upp i en liten skrubb där jag även har datorn Obestämd så jag tänkte fixa en bana som barnen också kunde vara med på, lite lägre ner så att säga! Men vi får se hur det löser sig med plats!

johannespanzer
0

Läckert! Fina minnen! Nån gång vill man ju ha en bana! Skrattande

Fundering - kan man byggga den så man kan hänga den på väggen (lite som en tavla, utan att köra tågen just då förståss…).

bosnafly
0

har en del liggandes,väntar på att grabben ska bli lite äldre först,han fick en startset innan den den gick sönder efter nån dag,men men,han leker me loken hela tiden……tittat på många häftiga banor på nätet o jösses vad folk bygger,helt otroligt.

sani

www.bosnafly.n.nu

JaguarMkVII
0

Min far och jag byggde en rätt stor Märklinbana under de åren jag bodde i föräldrahemmet. När jag sen flyttade hemifrån blev den kvar där och i vintras sålde han sitt hus och flyttade till ett mindre boende. Då kom frågan vad vi skulle göra med banan då varken han eller jag hade utrymmet. Ingen av oss ville göra oss av med den så vi bestämde tillsammans att riva den och packa ner all hårdvara inför framtiden. Min son har börjat visa intresse för modellbygge så det kan vara nåt att satsa på framöver när vi har mer plats.

Roca
0

#8 Ja det låter ju inte så tokigt! Jag funderar även på en fällbar anläggning, som man kan stoppa in i ett skåp.

#9-10; Det är kul att höra att det är fler av er här på forumet som håller på med MJ eller i alla fall har vissa planer på det! Bra med fler som man kan utbyta erfarenheter med.

StefanW
0

#11 Har en Roco i skala N som jag hoppas få upp någon gång.

Stefan - Modellbyggare

Roca
0

#12 Ser fram emot bilder på den framöver. Har funderat på skala N också, det blir nog en sån bana också vad det lider.