Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettfartyg-båtar
Läst 4718 ggr
Monzon
0

Bismarck modell större...

För någon med tid och pengar…..

Spana in!

Mvh

Azgaron
0

Maffig modell och lika maffigt pris! I 1/144 kan man ju detaljera rätt mycket! Tar väl lite plats också tyvärr!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

sponny
0

Mycket snygg och maffig modell. Och Bismarck är ju alltid Bismarck, men som Azgaron sa, var ska man ha den…

pelleb
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man kanske skulle köpa en sån istället.

Jag håller på med ett scratchbygge i 1/100. Får väl skänka bort den till något museum eller något.

Den lilla som står bredvid är Tamiyas 1/350.

PeO

starhawk
0

#3: Hur lång blir den där pjäsen pelleb? Kul att skala upp någonting så rejält

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Joppo
0

#3 Ingen dålig kanot PeOSkrattande Är det en RC-modell?

Exelon
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

OJ det var ingen liten pjäs du håller på med. Vad har du gjort skrovet av? borde ju vara lite svårt att få det 100% rakt om man bygger själv men du kanske har gjort en riktig underbyggnad?

Såg folk som byggde typ jagare osv som var rc modeller och hade softairgun(gasdrivna) torn(llikna orginalet) och vridbara och hade slag i dammar. både motor och styrning var vattentätade så det var att skjuta tills den andre sjönk. Skrattande

pelleb
0

#4 Den blir inte längre än 251cm Skrattande får försöka att hitta en jättebokhyllaObestämd

#5 Joppo, det kommer att bli en statisk modell, vet det tusan om man vågar sätta alla dom arbetstimmarna i vattnet Glad

PeO

[Henke29]
0

#3 Otrolig vilken skillnad Skrattande
Tycker den i skala 1/350 är stor men inte nu längre hehe…
Du måste ha lagt ned åtskillda timmar på denna bjässe va ???

Henke

pelleb
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Exelon, skrovet är det enda som inte är helt scratchbyggt. Fick tag på ett "halvfabrikat" av glasfiber som krävde ett antal timmars jobb för att få hyfsat. Jag funderade ett tag i början på att montera en ångmaskin i den för plats finns det tillräckligt med, men det får nog bli en statisk modell i slutändan.

#8 Jag har inte räknat Henke, då skulle jag verkligen börja tro att jag har tappat förståndet Skrattande. Men jag vågar inte tänka på hur många timmar som återstår, allt småpill tar en sån hiskelig tid.

Mastern till huvudbatteriet (bild) gick fort att "karva till" ca 2 timmar. Men nu skall alla smådetaljer dit såsom nitar, rör, ventilatorer osv innan jag kan göra den första procgjutningen med resin.

Fortsättning följer så småningom Skrattande

PeO

Azgaron
0

Ser mycket bra ut så långt PeO! Lite storlek på den kan man väl säga!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!