Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: gruppbyggen
Läst 2410 ggr
IKV91
0

GB 13: Carro Armato m13/40

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Några bilder på senaste bygget. Tamiya nr 35296 Carro Armato. Detta är en äldre Tamiya model som har blivit delvis förnyad(nya band, drivhjul, figurer,fotoets samt en metalpipa. Rolig liten vagn att bygga! Vagnen kommer även med dekaler så man kan bygga en erövrad vagn som nyttjas av ett Australiskt förband. Vagnen har fyra reservdunkar ovanför motorrummet, när jag försökte kolla hur dessa skulle målas på nätet hittade jag en sida som påstod att den tyska reservdunken(Jerry can) är en kopia av den Italienska uppfinningen.

Rekomenderas!

Roger

IKV91
0

Bild 2

IKV91
0

Bild 3

Antagligen så var vagnarna i Afika väldigt dammiga, jag dammade inte hela vagnen utan villa få en kontrast uppe på vagnen.

Roger

Azgaron
0

Tjusigt bygge Roger! Snyggt vädrad tycker jag!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Joppo
0

Ser bra ut RogerGlad

Gillar speciellt figuren och dammet som byggts upp på hjulupphängningen.

Visst är de nya Tamiyabyggsatserna jäkligt bra? Har precis börjat bygga på deras Hetzer och det är svårt att inte bli imponerad av passform, finish etc.

// Mvh Jeppe

IKV91
0

#3,4 Tackar

Tamiyas nya vagnar är mycket trevliga och innehåller inte 800 delar vilket jag tycker bra. Hetzer verkar mycket fin, Jag köpte Ospreys bok om denna vagn och där finns det en del återgivna stridserfarenheter. Enligt boken var Hetzer en riktigt giftig motståndare.

Ser fram emot bilder på bygget Joppo!

Azargon, jag tror att du är en av de mest aktiva byggarna på detta forum!

Roger

johannespanzer
0

Jädrigt fint bygge. Jag gillar den där vagnen, har faktiskt stått och suktat på den en 4 gånger nu på Alfahobby!

Är det nån som vet vilken som är "bäst" har för mig att tamiya, Italeri, Dragon har varsin av den, kanske tamiya har 2 varianter t.om, att de släppt den alldeles nyss, men det kanske bara är gamla i ny kartong - kanske är det den du precis byggt?

Har du anmält den till gruppbygge 13 "Afrika" föressten? Glad

IKV91
0

#6 Tackar!

35296 är "gammal" i ny kartong med flera olika nya delar.

Hur anmäler man till gruppbygge?

Det där med att välja modeller kan vara knepigt. Utöver att läsa recensioner brukar jag kolla på denna sidan http://www.1999.co.jp/eng/10077931

Om ni klickar på en av bilderna så kan ni kolla innehåll och ritningar.

Roger

starhawk
0

Den sitter förmodligen bättre ihop än orginalet, det förekom att dom föll i bitar när dom blev träffade. Italienarna använde för små nitar (dom var lättare att få dit) men då rörde sig plåtarna och skjuvade av nitarna, så kan det gå!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

Riktigt snyggt bygge!

#7 Jag kan lägga till dig i GB #13 - Afrika ifall du vill.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

IKV91
0

#9 Tackar!

Du får gärna lägga till mig GB #13!

Roger

Byman83
0

Fint bygge :) Ser ut att vara en smidig liten vagn att ha på hyllan.

[Hayabusa]
0

Mycket snygg! Precis lagom vädrad - "Less is more".

/Stefan

sponny
0

Mycket fin vagn!

IKV91
0

#11,12,13 Tackar!

#11 Stroleken är liten ungefär som en Pz 38. Jag bygger nog Tamiyas andra Italienare vad det lider. Den kan byggas med öppna luckor så man ser lite inredning samt extra band på fronten vilket alltid är trevligt.

#12 Svårt att avväga vad som är rimligt och blir snyggt.

Roger

[Hayabusa]
0

#14 Jo, absolut. Ibland kan jag tycka att det går till överdrift. Men, var & en bygger som man vill.

/Stefan

[Henke29]
0

Mycke fint bygge Skrattande