Åker på semester till Bulgarien!
Så nu kommer jag att försvinna från cyberrymden fram till mitten på månaden
och även från modellbyggandet - fast på vägen ner till Arlanda ska jag stanna till på Järnvägsmuseet i Gävle, och så såg jag att det finns ett marinmuseum i Varna, närmaste stad till badorten där semestern ska tillbringas, med lite sovjetiska flytetyg - så helt förlorad är man inte
Lycka till med era byggen, snart hugger jag i igen jag med!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Ha en trevlig semester Peter!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Marinmuseumet i Varna är ingen höjdare. Jag har varit där - och då var det stängt! Vill du ha nostalig så ska du ta dig till Nessebar, där finns det massor med prylar från såväl kalla kriget och 2:a världskriget! Men nu var det ett tag sedan jag var i Bulgarien, så testa marinmuseumet!
//Marcus

#1 tackar!!
#2 Tack för tipset, ja jag ska kolla, om jag får tid så ska jag nog kolla in marinmuseet

Hej allihop!
Tillbaka från solsemestern, något brunare i tonen (mest röd kanske), men jag hann även med ett besök vid ovan nämnda marinmuseum i Varna. Det var stängt, precis som Marcus skrivit här ovan, för renovering. Kanske har det varit stängt hela tiden sedan ditt besök - de sovande byggarbetarna på parkbänkarna innanför stängslet och det höga ogräset tyder nog på det
- men, jag lyckades fota lite grann av de olika fordon, kanoner, helikoptrar etc som finns i museets trädgård. Några halvtaskiga bilder följer…kan kanske vara av intresse!

Ja, det får räcka för ikväll, ska lägga ut alla bilderna eftersom på min egen sida:
http://web.comhem.se/~u37865119/
Jag kan tänka mig att bygga modeller åtminstone av helikoptrarna och den där missilen! Så det blir nog lite forskande och inköp framöver.

Fina bilder och välkommen tillbaka!

#10: Utan att titta närmare på vilken variant det är, så ser det ut som en Mi-4 Hound.
#11: Och denna ser ut som en Ka-25 Hormone.

Och naturligtvis välkommen tillbaka! Hoppas du emellanåt hade det lika trevligt som jobbarna på muséet. Tack för bilderna!

Fick ni ta bilder!
Var på vapenmuseet i St Petersburg för ca 8 år sedan och tanterna som höll koll på oss blev vansiniga när man plockade fram kameran likaså när man klättrade på scudmissilen….:D
förövrigt så hade dom fina orginaluppsättningar av svenska karolinernas uniformer, samt svenska kanoner med texter ingraverat "med dessa av gud välsignade kanoner skall vi dräpa ryssen" (nått i den vägen iaf)

#13, 15; Tackar! Jodå, det var nog mestadels solstolen eller polen, eller för den delen det härligt varma havet som gällde 
#14; tack för det! Ska skriva in det när jag lägger ut bilderna på min sida sen!
#16: jodå, det var inga problem, vet förresten inte om det var nån som märkte det, men jobbarna verkade upptagna med att fika, sova eller kanske jobba lite grann 
Ser ut att ha varit en trevlig semester Peter! Fina bilder!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Hej Håkan! Ja det var det verkligen, kul med sol och bad men förstås även toppen att man kunde klämma in lite sånt här också 

#20 Tack för det Sau! Jag kände nästan på mig att du skulle komma med svaret
Den där modellen ska jag definitivt införskaffa. Bilder ska jag ta och lägga ut flera av så fort jag hinner!