Nytt projekt

Den såg trevlig ut! Var den påbörjad när du fick den?
Japp den är påbörjad och nu när jag tittade lite mer så såg jag att det saknades en massa delar. Stod i auktionen att alla delar skulle vara med: Det är ju lite tråkigt. Få sätta mig och gå igenom vilka delar som saknas och beställa dom extra, vilket kommer att kosta en hel del. Och jag hade ju inte köpt den på tradera om det inte funnits alla delar. Så nu ska jag beställa Ostindiefararen som jag hade planerat bygga till hösten. Får spara fiskeskutan till vintern eller nåt
Ja det e ju lite tråkigt när det fattas delar men om jag fattat det rätt så har du ju det i fingrarna o kan säkert tillverka en del efter ritningarna.
Såååå--- sätt igång o bygg så det blir lite rulle o vi får se en fiskeskuta växa fram. Dom växer minsann inte på träd.
E det en billingboat?

Alltid tråkigt när sånt händer, men som Zander säger, de där bitarna som fattas, det fixar du säkert lätt.
Lycka till!
Jovisst är ja flink i fingrarna så lite kan jag nog fixa till själv. Men de lutar åt att jag väntar med den. Ska tänka på saken
#3 japp det är billingboats

Kontakta säljaren då? Tryck han/henne mot väggen….:p

Ja du borde ju säga till säljaren att det saknas massa delar. Såg billingboats ostindiefarare förut på nätet det var den enda som jag tyckte var något att bygga. Så jag hoppas du lägger upp en detaljerad byggbeskrivning här när du sätter igång med den och mycket bilder. Så kanske jag törs ger mej in i träträsket.

Det är en riktig skönhet!
Det måste vara MASSOR av arbete att bygga en sådan modell, ser fram emot att följa ditt bygge!!
Jodå det lär ju vara en del jobb, men lika utsmyckad blir den inte. Men ska göra så mycket det går av det jag får med. Får kanske smida lite småsaker själv oxå.
Den andra får ligga på is, säljaren på tradera skulle leta och se om hon hittade dom saknade delarna.
Har beställt ost,,,,, idag så den kommer väl i veckan. Är ju inte riktigt byggsäsong, men fortsätter det dåliga vädret så börjar jag nog lite smått

#9 Jo jag följer dom byggtrådarna med intresse. Orginal och orginal replica är väl närmare sanningen. Men som sagt det är väl alltid kul att se sakerna live och refernsbilder kan man aldrig få för många av.
#11 vad fick du ge för den och vart köpte du den ifrån.?
jag beställde den här:

Det var verkligen en rolig sida, där kan jag sitta läänge…:)
Japp dom har en hel del, beställde ost,,, igår å den är redan på väg 

Ost?
ostindiefararen Göteborg
Nu har jag fått lite delar till, men lär få göra en hel del själv eller beställa. Men det tar jag till hösten/vintern