Sökes / Köpes Airfix multipose germans
Hejsan!
Nu söker jag Airfix multipose German Infantry 1:32 , gärna 2 paket för kommande projekt. De har funnits i olika lådor genom tiderna, men det spelar mig ingen roll, jag skall bygga dem, inte samla dem. Tips om var dessa kan köpas i Sverige mottas också mer än gärna.

Måste "bumpa" denna tråden
Hittade en usel bild med hela serien på; nedre vänstra hörnet är de jag söker:

Kolla med Hobbybokhandeln. Dom har haft en del multiposesatser. Jag kommer inte ihåg vilka dom hade.

#2 Orso - vilken koll va! De hade ett paket, jag har beställt.
Tackar! 
Bra att det ordnar sig. Jag hade en svag aning om att satsen funnits där då jag har letat efter en figur att konvertera till en amerikansk mc-polis. Men det var ju ett tag sen.

#3 vad fick du ge för den?

#5 Berfrund - en femtilapp, fast en gubbe är borta sa Hasse, men det kändes helt ok.

#6 å de va ett bra pris!
Såg på Tradera att det ligger en ute för 175:- men de e öken varianten.

175 var lite grymt. Nu tror jag att det finns 2-3 varianter (nypa salt varning här), en släppt 68 med dubbla "blisters" = 12 gubbs och två varianter till släppt 78 & 87? med endast en = 6 gubbs i dessa. En 10-15 per gubbe kan man ju betala, men knappast mer, för så snygga är inte dessa, men de är "multipose" med lösa armar och ben så de kan byggas lite hursomhelst och mixas, vilket jag för övrigt också upptäckte att preisers 1:35 tyskar (tror de heter germans on maneouver) var, de är ett bra alternativ.
Attans, ökengubbarna vore också tufft att ha men 175…

Sitter själv på några lådor (dock inte den som efterfrågades i #0) De har jag mest av nostalgi skäl och lite ideér som kanske blir verklighet en dag, alla är inte hellre kompletta. De jag har är från 1977, sedan några kartonger som är större till formatet (dock samma boxart) från 1989. 175;- låter mycket i mina ögon, så bra är dom inte!
De var med som veckans bild i februari 2007

Stefan - Modellbyggare

#8+9 visst är det för tok för mycket för ett sådant kit!
Har sett dessa på tradera tidigare och då har de gått för en hundring.