Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: fartyg-båtar
Läst 3800 ggr
Bamseplaster
0

S-100 Schnellboot på gång !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite bilder på det som blev mitt återfallsbygge. Ursprungligen var det meningen att jag skulle bygga Airfix HMS Belfast 1/600 men passformen på delarna var så kass att jag förpassade alltihopa tillbaka till lådan.

Då var det betydligt trevligare att börja jobba med Revells fina Schnellboot i skala 1/72. Fotoets från White ensign Models och Eduard beställdes. Eduard har massor av smådetaljer i sitt etsark samt korrekta vindrutor. Där finns också pansarplåtar till 37mm kanonen och 20mm tvillingkanonen. Dessa är utsökt detaljerade och skalatrogna i tjocklek. White Ensign har relingen och detaljering av 20mm bogkanon som godbitar.

Bamseplaster
0

Bygget fortskrider och här har torpedhållarna byggts färdiga med Eduard fotoets.

Bamseplaster
0

Här ser ni lite av Eduards fina detaljer. Ett dörrhandtag i skala 1/72, tunnare än ett hårstrå !!!!

Bamseplaster
0

Här sitter dom på plats, lite snett men vaf….. Jag är nöjd att jag fick dit dom.

Bamseplaster
0

Här har jag kommit en bit på väg med målning av skrov.I bakgrunden vilar HMS Belfast i lådan

Bamseplaster
0

Detaljbild på fören. Här skall det på en mörkare grå färg liksom resten av däcket.

Bamseplaster
0

Detaljbild midskepps på torpedhållarna. Jag har maskerat "träbitarna" som jag målat tidigare.

Bamseplaster
0

Här syns huvudanledningen till att S-100 byggdes nämligen torpederna. Målade med 17 år gammal Humbrol metalcote. Den var som en gegga när jag öppnade burken men efter flitigt omrörande och utspädning med balsamterpentin så levde den igen.

Tails
0

Väldigt tjusigt! De därade hantagen.. Fanns där inga mindre?Flört

Man måste älska de där PE satsterna när man tappar bort biten i handen så fort man tittar på något annat.

joelkarl
0

handtagen måste varit väldigt svåra att fila på.

TommiN
0

Härligt att se samma bygge som jag har på G,har även PE-satserna,fast du har kommit lite längre jag..Skäms

Azgaron
0

Ser bra ut! Lagom pilligt!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Bamseplaster
0

Nu är den färdig !!! Det har inte blivit så många byggrapporter men här kommer några bilder på den färdiga båten. Först en översiktsbild.

Bamseplaster
0

Detaljbild på fören med 20mm LVakan.

Bamseplaster
0

Midskepps har vi 20mm tvilling LVakan samt torpederna. Revells flagga saknar hakkorset i mitten. Det blev till att leta upp en mer autentisk flagga på nätet, photoshoppa den andra sidan så att hakkorset hamnade rätt där också. Skriv ut den på fotopapper, riva loss översta lagret limma ihop och mattlacka den.

ElLobo
0

Mycket snyggt bygge!

Bamseplaster
0

En bild på aktern med 37mm kanonen, rökgeneratorerna samt livbojen längst bak. Ser nu att jag måste mattlacka vid basen av alla relingsstolpar. Det var ett rent helsicke att få dit den tunna sladdriga relingen. Det krävdes mycket Gators Grip och det syns, uurk.

Bamseplaster
0

Bryggan och så ser man panterdekalen som var ganska tråkig i original. Den fick lite detaljmålning runt ben och mun och såg genast lite roligare ut.

Exelon
0

Väldiggt snygg båt du byggt. Men väldigt fina detaljer dom där etc arken gör sin rätt på slut resultatet. Mycket snygg Bamseplast

Joppo
0

Snyggt BamseplåsterSkrattande Den kan du vara nöjd med

Azgaron
0

Mycket snyggt bygge med fina detaljer!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

aventyrarn
0

Jag är imponerad!

Snygga rostimitationer runt pollarna och runt torpedluckorna.

Många fina små detaljer!

Snyggt jobbat!!

[Hayabusa]
0

Väldigt fint bygge!

/Stefan

johannespanzer
0

Snyggt bygge av tufft fartyg! Stämmer in i kören, tjusigt Bamseplaster!

Lite Startrek - NCC Enterprise över bryggan kom jag att tänka på när jag såg den.

Finns det några såna här kvar i 1:1, tänkte köpa en när jag vinner på lotto! Flört

Bamseplaster
0

Tack för alla positiva tillrop ! Det värmer och nu kan man börja med nästa projekt som blir Tamiyas McLaren MP4 till GB#16.

#23 Tja danska flottan restaurerade några båtar och använde ett antal år efter kriget. De kanske har nån till salu Flört

IKV91
0

Hej!

Vilket fantastiskt bygge!

Ser mycket bra ut!

Roger

T-34
0

Jättesnyggt bygge som du ska ha all heder av.

Magnus

[Henke29]
0

Mycke snyggt bygge som sakt Skrattande
Du har fått till den väldit bra..

Henke

Texxas
0

Stämmer in i kören. väldigt snyggt bygge du har fått till !

sponny
0

Samma här, mycket imponerande bygge.