Ännu en CV-90!
Jag läser på IPMS-Stockholms forum att det nu är på gång ännu en byggsats av Strf 90.
Där länkas det till Armorama där man kan läsa att det den här gången är Trumpeter ska arbetar på en CV-9035. När de väl släpper modellen har jag inte hittat någon uppgift om, och skalan är väl förmodligen 1/35.
Verkar ju riktigt nice ju!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Det är goda tider framför oss. Om nu någon av fabrikanter kunde komma ut med Scammell Pioneer tank transporter injektionsgjuten i 1:35 och en broläggare 971 skulle lyckan vara fullständig…
Det där är ingen 9035, utan en 9040B, och det är ju så det ska vara, orginalet är alltid bäst. Danskarna kommer att ha 35mm kanon på deas 90:or, och tornet skiljer en del i övrigt med.
modellen på bilden ser ju riktigt bra ut, enda jag har synpunkt på som jag kan se är att det verkar vara 12 kuggar på drivhjulet, men vi har 13 på våra svenska vagnar. norrbaggarna däremot har 12 på sina.
Men det kan man väl leva med, 9040C kommer att få 12-kuggars drivhjul, kan vara så att alla 9040 kommer att få det med, och då blir det ju rätt iallafall.

#3: Ja, där ser man hur mycket jag kan om pansar!
Men nu ökar ju kanske chansen att vi får någon CV-90 i 1/72 också, så blir åtminstone jag glad.
Tänk om det kunde komma en PBV 302 också i 1/35 ,då skulle jag bli nöjd/MVH Lennart

Är det för den har hamnat i lite fler länder och konflikter som den ska göras som modell?? Borde nästan vara något sånt, har ju som sagt ett par år på nacken. Men kul är det. Blir nog en sån när dom väl släpper den.

#7: Det, tillsammans med en hel del uppvaktning och underlag av några svenska byggare. Förhoppningsvis så kanske de (eller någon annan tillverkare) kommer med något i 1/72-1/76 också.

#8 Men bara 1:35 kommer ut så är jag nöjd, den där mini skalan 72 är inget för mej.

#10: 
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Det blir en Ceasar också, trodde jag skulle behöva bygga tilläggspansaret själv, men hade riktig ågren för hur jag skulle få till alla nitskallarna, men nu har trumpeter löst det åt mig.
Och det ska tydligen komma LVKV också, man blir ju tårögd…
Ända smolket i bägaren jag kan se är att vinkeln på tilläggspansaret framför vagnen är lite fel, men det går nog att fixa till eller så får det vara, beror på hur petig man vill vara, samt att skyddsvisiret på siktet verkar saknas.
Ska lätt göra en vit liberiavagn, även om en sandmålad afghanvagn lockar det med…Hmmm, Blir nog mer än en tror jag!
Som sagt. bilder och info finns för dem som vill ha när modellerna kommet ut!
snygg pansarvagn
www.bosnafly.n.nu

#12 Du får väl lägga in ett inlägg på Armorama om dina åsikter, dom vilje ju ha fakta/bilder så det vore väl perfekt tillfälle att säga det.
jo, jag håller på…
Härligit då har man nått att längta till