Panzer IV diorama
Innan jag började med mitt bidrag till GB "under röda stjrnans vingar" så tänkte jag rensa lite i hyllan. Blicken föll osökt på en Panzer IV från Academy.
Dock kände jag lite lätta kväljningar då jag såg alla små hjul, fjädringar och vinylband. Så för att spara tid tänkte jag göra ett diorama där den plumsat genom isen (nu visade det sig att detta också tog sin lilla tid..)
Här är i alla fall rsultatet. Panzern är direkt från boxen. Den hela är gjord som en kul grej och oingen överdriven tid är nedlagt på den. Dock tyckte jag den till slut blev riktigt trevlig!

ser skit snyggt ut ! vad har du gjort "isen" av ?
Mvh Rasmus
läckert
Väldit snyggt gjort 
Du har fått till detta dio kanon helt enkelt.
Henke
Snyggt dio som sagt! Mycket välgjort!
#3 Läser i texten att han gjort isen av krossat cd-fodral!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Ett bra resultat helt klart!

Förbaskat snyggt diorama!
Snön har du fått till riktigt fint. Man kan riktigt känna vinterkylan.

Toksnyggt diorama!!

Tackar tackar!
Isen är som sagt av ett fodral till en CD skiva. Först målat ljusblått, sedan vitt. Över är det bakpulver fäst med vitt hobbylim.
Nu har jag bestämt mig för att göra en Ka-52 Aligator (Zvezda) till GB 11, tråd uppe snart!

Jag håller med dom ovan! Kanon snyggt dio!

Instämmer också, riktigt schysst! Håller utkik efter ditt nästa bygge.
/Micke

Ursnyggt ! Varje modell som byggs borde få ett hem
i ett diorama.
Gärna fler bilder 
//Pryzze

"Var särskillt aktsam kring vass, bryggor och strömmande vatten!"
Grymmt bygge!
Hörde lustigt nog talas om bakpulver i veckan på lokala hobbyaffären och köpte en burk. Men har du sprejlackat fast pulvret, eller ligger det bara där, har inte provat själv än?
#13 instämmer!

Grymt snyggt, mera så dant
Tackar för tipset med bakpulver de ska vi testa fram över.

#14 Du kan spä ut vitlim(ej vatten) och spraya det på dom sakerna som ska vara snöklädda och sen ha på bakpulver eller bikarbonat. Bikarbonat fungerar lika bra och är lite grövre i kornen och du kan spä vitlimmet med vatten. Och om man vill göra packa eller is snö så blandar man vitlim och bikarbonat så ju mer vitlim desto isigare "snö".

# Tackar Exelon, gissar att jag måste till mataffären igen nu då! 
Grymt snyggt dio.

Jag har "målat" med hobbylim på utvalda ställen. Det går att späda limmet något. Dock reagerar pulvret med vatten och börjar bubbla (det är så bröden "jäser") vilket snabbt förstör "snön". Således får man vara lite försiktig med vatten i samband med pulvret. När limmet torkat borstade jag bort överflödigt pulver så att dioramat inte snöar av sig i skåpet.
Måste säga att det fungeratde riktigt bra. Tror dock jag sett "snö" i påse på Wentzels.

Men din beskrivning är mycket bra,har dragit mig för att bygga vinterdio….nu kanske man vågar ge sig in på det också.

Kanske ska passa på att ge ett litet tips; Om du blåser bort överflödigt pulver (vilket i sig är en bra metod) så får man bakpulver i näsan… vilket börjar bubbla o fräta…. är lite obehagligt…

Du kanske inte ska dra in genom näsan direkt efter du har blås bort bakpulvret…

Bara att hålla med övriga SKIT SNYGGT!!!
Riktigt snyggt och ett bra sätt att slippa trassla med hjulen.
Gillar hur du fått till vinterlandskapet och isen med CD-fodralen.
När vi var över i Polen sist hittade jag snö på sprayburk, "Sztuczny Snieg", som ser riktigt verklig ut.
I klass med bakpulver i konsistensen.
Det finns en annan sort också som är till juldekorationer.
Förmodligen finns det på Panduro och är i pulverform.
Vattna lite lätt och det blir kristaller, kanske lite för grova för modellbygge, men gnistrande fint.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Riktigt läckert!
Kom precis på det där med juldekorationssnö, min sambo har sprayet sånt på våra rutor hemma (och det kommer att sluta med att jag får ta bort det…), tror också det kan funka bra på modeller och diaramor, ska testa när det blir dax för T-34 bygge.
Snyggt och dramatiskt! Denna pansarstöt fick tysken allt "lägga på is" (he,he…)
Pontus

En panser 4:a byggd efter waterline! Coolt 
#21 Men det är billigare än "ladd" lol (apropå linda rosing, kleerup mfl icke modellbyggande människor) 

Mycket snyggt! 

Mycket ögonskönt dio!! Håller med övriga!
Det där med bakpulver var en ny grej som jag snart ska prova!