Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 937 ggr
Furcifer
0

M1A2 Abrams 1/35 Italeri

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då har jag börjat lite lätt på min abrams.  Det har målats en del och några enstaka bitar har fästs på bottenplattan som ni kan se i bilderna.   bilderna e tagen med mobilkamera så ursäkta kvaliten

Furcifer
0

lite pansarlänkar.  jag målar dem som jag tror de ser ut innan de blir nerskitade/ målade så ska jag leka med nån form av vädring och sånt på dem senare. tanken är att abramsen ska ha kört genom oljeindränkt sand.  kanske blir det ett diorama på något lurigt vis till slut

Furcifer
0

bottenpattan

bosnafly
0

snyggt,en diorama är ju aldrig fel

sani

www.bosnafly.n.nu

Azgaron
0

Ser bra ut så långt Furcifer!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Furcifer
0

det blir inte byggt något förrns efter 15:e augusti nu då jag flyttat till en polares lägenhet tillfälligt eftersom han bor 5min från mitt sommarjobb =)

Men jag funderar iaf på vad jag ska göra för något med modellen när jag kommer hem till föräldrarnas hus där den är. Ett diorama hade vart coolt men hur gör man sand snyggt och skalenligt.  Tar man fin sand så blir det ju fortfarande lite för stort för att räknas som sand.  Man kanske kan göra en oljeindränkt sanddyn av sand blandat med någon svart sörja.   Jag får spåna vidare…

ElLobo
0

#5: Vill du ha väldigt finkornig sand så kan du använda chinchillasand som du kan köpa i djuraffärer. Den innehåller finkorning sand med en kornstorlek mellan 0-0,05 mm.

Furcifer
0

låter mycket intressant!  som gammal akvarist borde jag ju ha tänkt på det men men =)

Att få sanden att ligga bra blir nästa problem, lim kanske?

ElLobo
0

#7: En blandning med vitlim och vatten borde fungera.

Tails
0

#6 han kan komma hit och sopa annars.. Det är vanligare än damm i detta hemmet Obestämd

Furcifer
0

låter fint #8.

#9;  jooooooooo kanske =P

Man kanske kan klura ihopa nån snygg plan i paint.   Saken e den att jag tänkte att dioramat ska få plats i min avdelar-hylla i min lgh och då man ser den från båda håll bör man kanske ha lite mer skoj på plattan.  Ännu en abrams är ju lite o ta i men en hummer skulle kunna sitta fint med några soldater bredvid ett söndrigt fackverk eller en kraschad oljepump (om det går att lösa).  Vi får se vad jag kan hitta på, 3 veckors tankeverksamhet till då jag inte kan bygga något.