Amodel 1/72 Bf 109 E-7
Hmm..efter ett besök av grannfamiljen med 3-årig son såg en av mina 109:or ut så här
- jag satt och drack kaffe, konverserade med 3-åringens mamma, då jag plötsligt kastar en blick på bokhyllan och tycker att något fattas - en av hyllorna med modeller är tom! Sänker blicken och ser grabben, djupt koncentrerad, plockandes bort propellerblad, pilotfigur, osv…Hjälp! Hann rädda modellen hyfsat och den går säkert att reparera, men nu har jag lärt mig att ställa allting högt högt upp 
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

Aj, aj, aj! Inte kul alls! Hoppas den går att rädda.

#1 Ja, nu såg jag inte vad det var men jag antar nån slags högspänningstrafo :) jo det kan nog vara en idé!
#2 Det tror jag, kan bli lite pillrigt men det fixar sig! Jag hann nog få tag på den i tid.

Ajdå, vilket elände! Att sätta saker å ting högt upp är nog en bra idé! Hoppas du får ihop den i nått sånär skick igen!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Ja huga stackars mustangen! Hoppas du får ordning på den också. Men det känns lite tröstlöst att "börja om" på en modell man redan lagt många timmar på…

#6: Ja, den är ju inte det snyggaste bygget jag har gjort, men den är en av de få som är kvar sedan 70-talet. Visserligen har jag införskaffat ytterligare en Dubbelmustang, men den tänkte jag ha i GB #14.
#4, 7 Där har du ett skäl att bygga färdigt ett flygplan. Sätt igång!!! 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

#8: