Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: utanför-ämnet
Läst 1000 ggr
bosnafly
0

Film kanal 9

en bra film verkar det vara om kalla kriget nu kl 21,00 på kanal 9

sani

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

21:00 Tretton dagar

Amerikansk thriller från 2000. I oktober 1962 stod världen på randen till en ofattbar katastrof. Ett förödande kärnvapenkrig mellan USA och Sovjet var mycket nära när amerikanerna via sitt övervakningsflyg fick veta att Sovjet var på väg att placera raketer på Kuba. I 13 dagar arbetade president John F Kennedy och hans närmaste rådgivare i Vita Huset dygnet runt för att hitta en lösning på problemet och avvärja krisen. Under tiden höll världen andan.

Kanal 9

bosnafly
0

så kan man oxå göraFlört

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

Glad

[Hayabusa]
0

Bra film, tycker jag. Frågan är hur många av "gemene man" som kände till vad som hände, just då 1962? Media jobbade ju med helt andra förutsättningar än idag. Skulle vara intressant att få veta.

Nåja, en film som varmt rekommenderas!

/Stefan

Emo
0

Det hoppas jag vi slipper uppleva igen.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[Hayabusa]
0

#5 Definitivt! Men, filmen är en repris och man vet aldrig när den visas igen…(usch, den var riktigt dålig)

/Stefan

Emo
0

#4 Vi visste tillräckligt mycket för att vara skräckslagna.

Det fanna tidningar, radio och till och med TV, så det var inte rena stenåldern.

Naturligtvis försökte de styrande, då som nu, att lämna den information, de tyckte vi skulle ha.

Även på den tiden fanns det många som snokade rätt på mer information.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

bosnafly
0

det jag kommer ihåg är Tjernobyl(stavas det så)i det forna Yugoslavien då,skolan var stängd,fick inte vara ute o leka,skit tyckte vi ungar.ryssar o kärnvapen,Obestämd,

www.bosnafly.n.nu

[Hayabusa]
0

#7 Tack! Intressant att få veta. Själv var jag bara två år då, så några minnen från den tiden har jag inte.

/Stefan