Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 696 ggr
IKV91
0

Vilken Panther?

Hej

Om någon med erfarenhet av Tamiya och Dragons panther stridsvagnar i 1:35 vill dela med sig av sina synpunkter på vilken man bör välja vore jag tacksam.

mvh/Roger

Exelon
0

Ja det är bra passform på tamiya´s panther så då borde Dragon vara ännu bättre(har inte byggt någon Dragon panther än)

Största skillnaden är väl priset och att man brukar få med etc i Dragon seten, köper man tamiya så får man köpa till det vilket gör att båda modellerna kommer upp i samma prisklass. Och har man tur kan man få  Dragon´s Magic Track´s i lådan annars är deras vinylband klart mycket bättre både till utseende och formbarhet, än tamiya.

Så kolla upp priserna på dom olika satserna och även vad dom innehåller, om etc måste köpas till och vilka band Dragon modellen har.

wingman
0

Hej

Jag tycker du ska undvika Dragon äldre modeller. Köpte Dragon´s FLAKPanzer V (art.nr 9022) som är baseras på Panther, och blev brutalt besviken på kvaliten.Det kommer att bli mycket slipning innan den är klar.

Mvh Rickard

IKV91
0

Min tanke var att bygga en vagn med zimmerit, prismässigt så blir troligen resultatet detsamma då man måste köpa till diverse om man väjer Tamiya. Dragons 6384 samt 6428 har zimmeriten direkt i lådan samt en ny typ av band, dock inte magic track.

Roger