Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettföreningar-i-sverige
Läst 656 ggr
MattaP
0

Örebro/Linde Gänget

Hej alla

Nu börjar iaf jag sakna våra byggträffar.

När kan ni? Skicka in när ni kan och om ni vill att vi är i Linde eller Örebro så kanske vi kan sammanstråla och bygga en heldag igen.

Ha en bra dag

Matta P

ProMod
0

Tjena Mattias…

Jag o brorsan funderar på att sitta hos mig i Guldsmedhyttan o bygga under helgen vecks 28…

ElLobo var sugen också…

Om du kan o vill så är du välkommen dit…

Annars så måste vi ta o fixa en byggdag där alla kan, för jag saknar också våra möten…

JaguarMkVII
0

Jag saknar byggmötena också…. Helgen vecka 28 passar mig utmärkt då jag börjar semestern då. Kan även tänka mig en söndagsvända helgen efter midsommar. Har varit ute på jobb några veckor och "hittade" en ypperlig hobbyaffär i Glasgow. Revells nyutgåva av Finnjet, Trumpeter HMS "Eskimo" och AFVclub Churchill följde med hem. Även lite annat smått och gott såsom pigment och Hornet-huvuden blev det också. Churchillen byggde jag nästan klar fram till målning på hotellrummet då det var en del dötid då varvet inte var klara emellanåt.

Raldor
0

#2 Kan det vara Jamiesons på Salt Market Street som du besökt?

JaguarMkVII
0

#3: Det stämmer bra det. Mycket bra sortiment men det är grymmetrångt i affären. De har det mesta och jag stod länge och nöp i Revells nyutkomna Tirpitz. Jag kom fram till att den kanske skulle bli lite svår att få med hem så den får vänta till en annan gång.

Raldor
0

#4 En mycket trevlig butik av det gamla slaget. Högt i tak med välfyllda hyllor ända upp. Ett måste för modellbyggare som åker till Glasgow. När jag var där så hade han öppet 7 da'r i veckan.

JaguarMkVII
0

Är det nåt intresse av en vända i morgon? Tekniskt sett känns det líte varmt så jag kan tänka mig tex onsdag kväll.

Raldor
0

Jag är tyvärr upptagen på annat håll, och ProMod är på tävling i Västerås hela helgen. Vi får vänta till vecka 28.