Nytt i referensbiblioteket - kv 2, 2009
Nytt kvartal, ny tråd.
Verkar vara en intressant bok!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

#3 Fina böcker. Jag har någon till i den serien.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Boken ovan var en försenad julklapp vid mitt besök i Wien. Själv inhandlade jag tidigare i april denna, inte fullt så välskrivna bok om samma jaktförband. Engelskan är tyvärr under all kritik och själva innehållet sådär, i alla fall i jämförelse med Ospreys bok. Men fina färgprofiler och dekaler får man!

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus
Tja, jag har en svärfar som också har ett stort flygintresse, men han föredrar sådant där engelskt skräp. 
Trodde annars att Kagero var bättre skrivna.
Har du kollat in Luftfahrtverlag också?
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Hihi vi vet bättre vi som pysslar med Messerschmittar
Jag kan förstås inte svara för Kageros andra titlar men den här var faktiskt inget vidare - det är möjligt att det har kommit bättre ena senare. Åh ja dom där Luftwaffe im Focus verkar ju helt suveräna.

#11-13: Ser intressant ut ElLobo!

#14: Ja, det finns ju alltid någon eller några artiklar som man kan ha användning av. Och att läsa om förebilder och byggen är alltid intressant.

Dom där ser riktiugt snygga ut! :D
Ja dom har redan blivigt väll blädrade i.

13 dygn i rymden efter 14 år på jorden -- Christer Fuglesang.

Bonniers Förlag 2008
ISBN 9100119555
Gratis på Apoteket! 
Ta detta som ett tips till referensbiblioteket för på lördag börjar det. Expressen börjar ge ut nästa DVD-samling, The world at war. Jag har vagt för mig att jag såg den som ung och det var den serien som cementerade intresset för andra världskriget.
http://www.expressen.se/Nyheter/worldatwar/1.1591704/skaffa-samlingen-the-world-at-war
http://www.expressen.se/Nyheter/worldatwar/1.1604084/samla-varldens-basta-krigsdokumentar

#23 En klassiker. Sevärd.

Jag råkade få med mig boxen med alla Band of Brothers avsnitt från Glasgow häromveckan. Det var en liten skum butik under järnvägsstationen med begagnade dvd. Jag fick vibbar att 105% av det som var begagnat var stöldgods men de hade ett helt gäng med nya boxar så det kändes bättre.

jag kan inte engelska så det blir svårt att hitta någon bok
¤24
när går det på tv?
sani
www.bosnafly.n.nu
#28 Tack för den informationen! Det har gått mig totalt förbi. Bra att SVT Play finns. Mycket intressant program!
/Stefan
kanonbra
tackar
www.bosnafly.n.nu