Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 1849 ggr
Pajje
0

Piffat upp vitrinskåpet!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snyggade till mitt modellskåp med belysning idag. Hittade små ledljusremsor på IKEA (4 st för 400:-) som var precis lagom till mitt skåp.

La svart högtalartyg som jag köpt på biltema för längesen runt glashyllorna, och gjorde avskärmningar av lite hörnlist så att de bara lyser neråt/innåt i skåpet. Sladdarna gömde jag under tyget, utom högst upp eftersom det fortfarande är glas på taket i skåpet, men jag tejpade dem svart eltejp mot ramen så de syns nästan inte…

Borrade små hål i själva ställningen så att sladdarna kom ut bakom och sen ner längs med ena hörnet. Nästan osynligt blev det:)

Bifogar bilder på hur det ser ut mitt i natten, riktigt nice om  jag får säga det själv!

Ser även riktigt bra ut på dagen, då modellerna ser lite mer färgglada ut utan att det är uppenbart att de är belysta.

Pajje
0

Och en lite närmare.

Pajje
0

Och så själva ljusrampen.

ElLobo
0

Det där ser riktigt snyggt ut!

StefanW
0

Thumbs Up Det var det snyggaste jag sett på länge! Tackar för tipset!

Stefan - Modellbyggare

sponny
0

Mycket snyggt!!

bosnafly
0

den är ju kanonfin

sani

www.bosnafly.n.nu

joelkarl
0

snyggt med alla lamporSkrattande

TommiN
0

Toksnyggt Pajje!!

Azgaron
0

Mycket snyggt!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ProMod
0

Supersnyggt det där…

Blev bara "lite" avundsjuk…

Byman83
0

Supernice :) visst blir man avis…

Pajje
0

Tack för alla positiva kommentarer, kul att ni gillade det! Till och med Sambon här hemma tyckte det blev riktigt niceSkrattande

Och drickaglasen är bara en tillfällig lösning, om nån nu har funderat över det…

Proosen
0

Lysande helt enkelt!

Har också funderat på såna ljuslister fast på andra ledden så att säga, en i varje främre hörn uppifrån och ned vinklade innåt mot mitten.

Niclas

Texxas
0

Jättesnyggt! sånt fint skåp vill jag oxå ha

[Henke29]
0

Mycke fint skåp som sakt Skrattande
Oh mycke fina modeller också..

Henke

Greenhorn
0

Fantastiskt snyggt jobb med skåpet!! Nåt sånt måste jag skaffa inom en snar framtid.

PonCar
0

Really Nice! Visst betyder det en hel del för modellerna att man kan visa dem på ett "värdigt" sätt.