ferrari 312t4

Den där motorn tror jag du får måla om, vet nu inte vad Tamiya har nämnt för färger men så där ska den inte se ut i alla fall.
Här nedan har du ett bygge rätt ur lådan av samma modell och det ser inte direkt ut som den färg du lagt på. Motorn är ju en aluminiumkonstruktion så den borde rimligtvis vara i den färgen också.
Kul att du strävar på med de stora F1:orna, ska bli spännande att se hur det tar sig ut framöver.
Niclas
hehe jo den där motor färgen gorde mig lite förbrylad, men jag läste någon stans att vissa av dom här motorerna var målade i nån skumm färg, men jag komer med största sanolidhet att måla om den(ser ju lite konstigt ut som den är)
Detta bygge ska verkligen bli kul att få se..
Lycka till nu.
Henke
Ser kanon ut den lacken 
Måste nog testa den färgen framöver..
Henke

Den är för go den färgen, snyggt jobbat!
Niclas
Chassit blev himla snyggt så!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Snygg start för denna Ferrari! bara chassit ser ju urcoolt ut -som nåt ur Star Wars…
Bra jobbat så långt!
Pontus
#7 tack, fasst den fungerar bara på blangk Enamel (tp humbrol)
#8 jo visst är den, fast humbrol 21 är inte lika trevlig
#9 tack
#10 hehe visst gör den, synd att det inte passade så bra

Humbrol är mycket trevligare än Alclads egen primer att jobba med, den rackarn känns som om den aldrig vill torka ordentligt. Verkar småmjuk och kladdig mest hela tiden och det är väl ok så länge man får till ett perfekt resultat utan damm och annat. Inte skoj om det ska poleras innan alcladen ska på, då får det torka läääääänge innan man kan gå vidare.
Niclas
Ser snyggt ut Leopold!
Looks cool 
Ser mycket bra ut Leopold!
Ser kanon ut Leopold :)
Henke
Snyggt Leopold
Hm, vi tillverkar avgasrör på mitt jobb, men det där ormboet såg ju lite klurigt ut.

Snyggve!
Nu ser block och låda bättre ut än med den där mysko färgen även om den skulle ha varit rätt också.
Snart dags för att montera ihop alltsammans va!? Ser fram emot denna F1-ikon.
Niclas
#18-21 tack det värmer
#22jo det ser mycket bättre ut med blocket i alu, fast det tar nog ett tag inana jag kan sätta ihop alltsammans, chassit är i samma stadium som det var när jag tog den första bilden

#15-17: Snyggt leopold!

Ser väldigt bra ut
Ser mycket bra ut Leopold!

Strålande arbete Leopold!
Kan inte komma på något annat sätt än att måla skruvarna svarta om du inte känner någon som kan svarva till andra passande prylar till dig.
Niclas
Mycke snyggt och bra byggt Leopold 
Ser mycke trevligt ut det där bygget. Snyggt jobbat så här långt!
Ser mycket bra ut så lång Leopold!

väldigt snyygt
Ser fantastiskt bra ut! Har aldrig byggt någon Tamiya, men det ser ju ut att vara väldigt fint detaljerat.
Otroligt va detaljer 
Ser kanon ut också..
Henke

Ser väldigt trvligt ut. Den bilen vore kul att se live när den är färdig.

Det tar sig, som mordbrännaren sa!
Blir himla tjusigt du!
Niclas
Ser mycket bra ut!! Följer detta med glädje
1:12 nörd som man är 
Thomas
tack! jo det går bra med den här, dock så har jag lite problem med decalerna, finns det nån som har delar av ett ark över? vilken klar lack kan man använda på MM eamel färg?
Jag tror mig ha sett gamla 312 med guldfärgat motorblock 
Ser hursomhelst väldigt bra ut änsålänge!!
Mycket snyggt Leopold!
Ser mycket snyggt ut!

Den blev attans läcker 
Klart vi vill se fler bilder
PeO
Attans tjusigt bygge Leopold! Ser också gärna mer bilder!

Tjusigt bygge rakt igenom

Snyggt !
Ser gärna mer bilder.